تئاتر روایی در لرستان
Narrative Theater in Lorestan
نویسندگان :
آرش رضایی ( سیمرغ )
چکیده
در جامعه هنری تئاتر ایران به دلیل ترس از برخورد مخاطبین و عدم استقبال از نمایش خیلی کم به تئاتر روایی پرداخته شده است و یا در صورت پرداخت اصول اصلی این نوع نمایش به فراموشی سپرده شده و بصورتی که اقبال مخاطب را بیشتر جلب کند ساخته میشود.متاسفانه در استان ها به جز تهران این نوع نمایش و نمایش های اینچنینی با اقبال بسیار کمتری ساخته شده است مخصوصا در استان لرستان که تقریبا به جز یک نمایش به اسم سیاهرگ به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی باقی آثار در حوزه تئاتر روایی در این استان جایی نداشته و ساخته نشده اند.ما در این مقاله اصول اصلی تئاتر روایی را بررسی کرده و دلایل عدم ساخته شدن تئاتر هایی با سبک های جدید را مورد مطالعه قرار میدهیم در این سبک از تئاتر دعوت مخاطب به رابطه عقلی بیشتر نیز حائز اهمیت است که در صدد برانگیختن قوه تفکر تماشاگر و آنچه که بر روی صحنه رخ میدهد میباشد بنایراین تئاتر روایی در خدمت اهداف انسانی به منظور تفکر در موضوعات اجتماعی و سیاسی است.در این روش سعی نویسنده، کارگردان و بازیگر روایت کردن درام بجای تجسم عینی آن برای مخاطب است. متاسفانه هنر نمایش در ایران هنوز به شکل سازمان یافته و یک شغل حرفه ای و مستفل در نیامده است و این ضعف عدم تامین مالی هنرمندان بخصوص در استان های محروم سبب شده است که گاها نویسندگان و کارگردانان به سمت اجرای نمایش های بدون ریسک و احساسی حال بصورت تراژدی و یا کمدی معمول سوق پیدا کنند.کليدواژه ها
تئاتر روایی، لرستان، سیاهرگ، مخاطب، سبک.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرش رضایی , 1400 , تئاتر روایی در لرستان , دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.