پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله تحلیل ساختاری لوگو متحرک به کار رفته در تبلیغات تلویزیونی ایران
عنوان رویداد : دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400

تحلیل ساختاری لوگو متحرک به کار رفته در تبلیغات تلویزیونی ایران

Structural analysis of the animated logo used in iranian television advertisements
نویسندگان :

نازنین رحمانی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش ) , زهرا حسین نژاد ( دانشگاه علم و فرهنگ تهران )

دانلود فایل   

چکیده

پخش تبلیغات تلویزیونی، بخشی از برنامه های تعریف شده در واحد صداوسیما می باشد که هدف آن معرفی محصولات و خدمات صاحبان کسب و کار است.آگهی تلویزیونی یکی از منابع مهم در درآمدزایی شبکه ها و همچنین جذب مخاطب و مشتری برای برندها می باشد.نیاز است که برای جذب بیشتر مخاطب از لوگو برندها به بهترین شیوه طراحی صورت گیرد.یکی از این شیوه ها در طراحی تبلیغات تلویزیونی طراحی لوگوهای متحرک است. هدف پژوهش تحلیل هویت بصری با روش ساختار طرح در لوگوهای برندها و تبلیغات آنان که جهت جذب مشتری ازطریق طرح خلاق می باشد.و جایگاه قرارگیری لوگو ها در تبلیغات تلویزیونی برندها چیست؟ این پژوهش از شیوه کتابخانه ای و تجزیه و تحلیلداده ها به روش توصیفی و تحلیلی می باشد.تحلیل نمونه ها به روش پژوهش کمی و ساختاری انجام شده است. نتایج نشان می دهد که در تبلیغات تلویزیونی از یک ساختار تبعیت کرده اند و از لوگومتحرک برندهای مورد تبلیغ درآخر استفاده شده است و این لوگوها جایگاه برتری نسبت به عناصر دیگر طراحی شده در این تبلیغات ندارند.

کليدواژه ها

تبلیغات تلویزیونی، تلویزیون، برند، آرم متحرک، هویت بصری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نازنین رحمانی , 1400 , تحلیل ساختاری لوگو متحرک به کار رفته در تبلیغات تلویزیونی ایران , دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل فیلم تعاملی بلک میرر: بندرسنچ براساس نظریه جهان های ممکن ماری لو رایان
  • راهکارهای بسط گسترۀ فرهنگ‌سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر
  • نقش نیروهای فراطبیعی در اقتباس‌های سینمایی از آثار داستانی استفن کینگ
  • تئاتر روایی در لرستان
  • تاثیر عصر دیجیتال بر رویکرد نسل جدید طراحان گرافیک ایران نسبت به تایپوگرافی فارسی
  • قابلیت های جان بخشی به اشیا در پوسترهای تبلیغاتی ایران از سال 1388 تا 1398
  • نگاه جامعه شناختی به کنش گفتار تعارف: مقایسه فیلم های سینمایی فارسی و انگلیسی دهه نود شمسی
  • هنر تعاملی در آخرین نمایشگاه تادااکس تهران1398
  • بررسی تاثیر عصر دیجیتال بر طراحی مد معاصر
  • نقش دیاسپورا در ایجاد مولفه های تکرارشونده و خلق شخصیت های ادبیات نمایشی مهاجرت نمونه مطالعاتی کافه مک اَدم (محمود استاد محمد )
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]