پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله نقد و بررسی نمایشنامه مرگ فروشنده با رویکرد تحلیل برای کارگردانی
عنوان رویداد : دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400

نقد و بررسی نمایشنامه مرگ فروشنده با رویکرد تحلیل برای کارگردانی

Reviews and examining the role of the seller s death with the analysis approach for directing
نویسندگان :

مهدی امیری ( دانشگاه زابل ) , رضا عباسی ( دانشگاه زابل )

دانلود فایل   

چکیده

براي بسياري از تماشاگران، مرگ فروشنده يك تجربه خصوصي و عميق به شمار مي آيد. آرتور ميلر معتقد است كه هر كسي ويلي لومان و ارزشهايي كه او با آن زندگي كرد و نابود شد را ميشناسد. ميلر آشنايي با يك پيشه ور را در ميشيگان به خاطر ميآورد كه عاقبت به نام ويلي در نمايش او ظاهر گشت. اما ريشه نزديكتر اين نمايش، تصور صحنه بزرگي است كه هم ارتفاع طاقي قسمت بين صحنه نمايش و جاي اركستر است كه ابتدا آشكار ميشود و آنگاه باز ميشود و ما درون مغز را ميبينيم، قسمت دروني مغز آن مرد. ميلر به نمايش انبوه تناقضات و تأثيرات متقابل انقلابي حال و گذشته ويلي مي پردازد. جامعه ي آمريكايي بر پايه ي سرمايه است و هر كس در اين جامعه فكر آن است كه خود را زودتر به سرمايه نزديك كند زيرا رستگاري را در اين مي بيند. در چنين جامعه اي نوعي مسابقه ميان افراد جريان دارد و در اين مسابقه همه باهم بيگانه هستند و اين بيگانگي لازمه ي چنين جامعه اي است و به بياني بهتر، تنها فردگرايي است كه حاكم است. دنياي ميلر دنياي واقعگرايانه است. دنيايي است كه در آن خواستها و آرزوهاي بر باد رفته ي طبقات پايين و ستمديده ي اجتماع آمريكايي تصوير ميشود.این مقاله به نقد و بررسی مرگ فروشنده با رویکرد تحلیل کارگردانی به روش توصیفی می باشد.

کليدواژه ها

مرگ فروشنده، ویلی لومان، آرتور میلر، تحلیل کارگردانی, جامعه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهدی امیری , 1400 , نقد و بررسی نمایشنامه مرگ فروشنده با رویکرد تحلیل برای کارگردانی , دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • سرچشمه های اسطوره در ادبیات نمایشی فانتزی دوران معاصرایران با نگاهی به دو اثراز جلال تهرانی
  • بررسي نشانه شناسي مفاهيم اختلالات رواني در فيلم هاي ورونيكا تصميم مي گيرد بميرد به كارگرداني اميلي يانگ و دفترچه اي با خطوط نقره اي به كارگرداني ديويد اُ راسل با رويكرد نظريه ي شناختي آرون تي بك
  • تحلیل فیلم تعاملی بلک میرر: بندرسنچ براساس نظریه جهان های ممکن ماری لو رایان
  • تحلیل ساختاری لوگو متحرک به کار رفته در تبلیغات تلویزیونی ایران
  • بررسی فلسفه ژیل دلوز بر سینمای دهه ۹۰ ایران ( با تحلیل موردی فیلم های: ماهی و گربه، اژدها وارد می شود! و مسخره باز )
  • تحلیل تکوینی پدیده اسنوبیسم در آثار اکبر رادی بر اساس آرای لوسین گلدمن با تکیه بر سه نمایشنامه «از پشت شیشه ها»، «شب روی سنگفرش خیس» و «پلکان»
  • هنر تعاملی در آخرین نمایشگاه تادااکس تهران1398
  • تأملی بر کارکرد موسیقی در نمایش خیمه شب بازی، بررسی تطبیقی اجراهای دوره قاجار با شکل های کنونی
  • زيبايي مرگ در ‌انیمیشن‌عروس‌ مرده با تأکید بر تناسخ
  • از مجسمه سازی تا چیدمان های دیجیتال
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]