پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله مقایسه تطبیقی پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

مقایسه تطبیقی پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی

Comparative Study of teater posters in Kerman in 90s AH
نویسندگان :

سمیرا صفاری ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران ) , نرگس شریفی نسب ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران ) , راحیل سادات قاسمی نژاد ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران ) , مینا اسکندر چمک ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران ) , سحر رشیدی فرد ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران ) , زهرا فاریابی ( گروه ارتباط تصویری، آموزشکده حضرت فاطمه (س)، کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ایران )

دانلود فایل   

چکیده

کرمان دارای سابقه طویل تئاتر است. یکی از دلایل عدم شناخت این هنر در منطقه، ضعف در گرافیک تبلیغات ازجمله پوستر می‌باشد. کم توجهی به این مسئله، منجر به شکست این هنر خواهد شد. بررسی ویژگی‌های آثار اخیر، در جهت ارتقاء پوسترهای جدید، نقش مؤثری دارد. لذا به این سؤال می‌رسیم که گرافیک پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی چگونه است؟ هدف از این نوشتار، معرفی تئاتر کرمان، با استفاده از پوسترهای تبلیغاتی هست. این تحقیق ازنظر روش توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف، کاربردی می‌باشد. روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه‌ای و میدانی بوده و ابزارهای آن، فیش و کارت مشاهده است. جامعه آماری، پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی و نمونه‌گیری آماری، با روش تصادفی، صورت پذیرفته است. شیوه بیان در پوسترهای تئاتر کرمان، شامل تصویرگری، عکس، تایپوگرافی و ترکیب آن ها می شود. تصویرگری، رایج ترین روش بوده است. شیوه های خطوط سنتی، فونت آماده، دستویس و ترکیبی در تایپوگرافی مورد استفاده بوده و در دوره مورد بررسی، فونت آماده بیشترین کاربرد را داشت. لذا پیشنهاد می‌گردد که از روش بیان و تایپوگرافی متناسب با محتوا، جهت رشد گرافیک پوسترهای تبلیغاتی تئاتر کرمان استفاده گردد.

کليدواژه ها

پوستر تئاتر کرمان، گرافیک، شیوه های بیان، حروف نگاری، تایپوگرافی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیرا صفاری , 1398 , مقایسه تطبیقی پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • هنر عمومی، مشارکت مخاطب و بیلبوردهای دیجیتال
  • بررسی تطبیقی شخصیت وموقعیت‌های نمایشی جریره درشاهنامه فردوسی وگودرون دراساطیرآلمان
  • رسانۀ تصویری در رسانۀ کلامی
  • جشن های آب؛ چهارشنبه سوری و عروس قنات
  • نقدی بر بازنمایی شخصیت زن در تبلیغات تلویزیونی ایران (با تحلیل مختصری از چند آگهی بازرگانی)
  • همایش هنرهای دیجیتال
  • جستاری نشانه شناسانه در نمایشنامه ی "سیاه" نوشته ی "علی نصیریان"
  • تحلیل روانکاوانه تأثیر مهاجرت شخصیت بر هویت اجتماعی شخصیت نمایشی با نگاهی به نظریات ادوارد سعید
  • بررسی سبک مرجع استانیسلاوسکی و سبک‌های وابسته به آن (بررسی سبک‌های بازیگری)
  • تحلیل و بررسی مفهوم فرهنگی توتم در سینمای ایناریتو
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]