پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله تحلیل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397 ایران
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

تحلیل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397 ایران

)Analytical study of Posters of the Iran cinematic bestselling movies ( Years 1361 to 1397
نویسندگان :

سحر ذکاوت ( دانشگاه شاهد تهران ) , مهدی کاظم‌پور ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

فیلم‌های سینمایی محصولات فرهنگی و اقتصادی مهمی محسوب می‌شوند. شیوه‌ها و ابزارهای مختلفی برای تبلیغات این محصولات به‌کار گرفته می‌شود و استفاده از پوسترها یکی از روش‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد فیلم‌های سینمایی می‌باشد. اهمیت جایگاه پوستر به عنوان ابزار تبلیغاتی در فروش فیلم‌های سینمایی ضرورت انجام پژوهش حاضر را ایجاب کرده است. از این‌رو هدف پژوهش حاضر تحلیل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397 ایران می‌باشد و این سؤالات مطرح شده است: 1- تصویر و متن نوشتار چه سهمی را در پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایرانی (1390 تا 1397) به خود اختصاص داده است؟ 2- پوسترهای سینمایی تا چه حدودی در تبلیغات فیلم‌های سینمایی مؤثر هستند؟ هم‌چنین باید خاطرنشان کرد پژوهش حاضر به روش توصیفی- تحلیلی و از نوع نظری می‌باشد که حاصل ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی و اطلاعات اسنادی، کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. نمونه‌های مورد بررسی پژوهش شامل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران (1390 تا 1397) به تعداد 8 مورد می‌باشد و جامعه‌ی آماری و مورد نظرسنجی (برای ارزیابی میزان تأثیرات تبلیغات پوستر در فروش فیلم‌های سینمایی ایران) نیز شامل 200 نفر می‌باشد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که از میان 8 پوستر بررسی‌شده فقط پوستر فیلم سینمایی محمد رسول‌الله دارای توضیحات به زبان انگلیسی می‌باشد و 7 مورد دیگر همه دارای زبان فارسی برای شرح مشخصات فیلم و بازیگران هستند و این امر نشان می‌دهد سینمای ایران هنوز به صنعت در حوزه‌ی جهانی تبدیل نشده است. ‌

کليدواژه ها

پوستر، پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی، تبلیغات.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سحر ذکاوت , 1398 , تحلیل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397 ایران , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بحران مخاطب و توسعه تئاتر؛ نهادینه کردن تماشای تئاتر در جامعه از منظر کارشناسان
  • درون‌مایه‌های پرتکرار در فیلم‌های پرمخاطب دهه‌ی شصت ایران
  • نقدی بر بازنمایی شخصیت زن در تبلیغات تلویزیونی ایران (با تحلیل مختصری از چند آگهی بازرگانی)
  • همایش هنرهای دیجیتال
  • رسانۀ تصویری در رسانۀ کلامی
  • مقایسه تطبیقی پوسترهای تئاتر کرمان در دهه 90 هجری شمسی
  • بررسی سبک مرجع استانیسلاوسکی و سبک‌های وابسته به آن (بررسی سبک‌های بازیگری)
  • هنر عمومی، مشارکت مخاطب و بیلبوردهای دیجیتال
  • تحلیل انواع ژانر در پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397
  • وقتی از کمدی حرف میزنیم از چه حرف میزنیم؟
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]