تئاتر پداگوژیک، فرهنگ و آگاهی اجتماعی
Pedagogical theater, culture and social awareness
نویسندگان :
آرش رضایی ( ققنوس )
چکیده
در جامعه رو به توسعه امروز که نیاز به یادگیری امری مهم است توسعه تئاتر پداگوژیک (کلمه یونانی به معنای کودک و هدایت کننده) امری مهم و غیر قابل انکار در کشور است بخصوص اینکه بیشترین جامعه هدف این نوع از تئاتر کودکان و نوجوانان هستند. به دلیل اینکه آینده درخشان هر جامعه توسط کودکانی که آموزش های درست دیده اند شکل میگیرد میتوان گفت با انجام اصولی این سبک از تئاتر میتوان آینده یک کشور را ساخت. در ایران جبار باغچه بان 102 سال قبل در نمایشی خلاقانه این سبک از تئاتر و لزوم استفاده از آن در آموزش کودکان را مطرح کرد. به دلیل غیر مستقیم بودن تعلیم و تربیت در این روش و اثر گذاری بالای آن استفاده از این تئاتر پازل گمشده آموزش در کودکان و نوجوانان است چرا که در این روش با توجه به نیازها و خواسته ها و ارزش های فرهنگی و ملی هر کشور میتوان جامعه آرمانی را تربیت کرد که بیشتر آموزش نیز به اعضای گروه و در حین تمرین های نمایش اختصاص می یابد و میتوان از آن در تئاتر درمانی نیز استفاده کرد. در این مقاله سعی بر آن شده است که ضمن تشریح کامل شیوه آموزشی استاد جبار باغچه بان با چگونگی توسعه تئاتر پداگوژیک و لزوم استفاده از آن در سیستم آموزشی و هنری و فرهنگی کشور آشنا شده و در ادامه یک مقایسه بین این نوع از تئاتر و تئاتر روایی که برشت در آن به لزوم درگیر کردن قوه تفکر به جای احساسات تماشاچی اعتقاد داشت جهت آشنایی بیشتر انجام می شود.کليدواژه ها
تئاتر پداگوژیک، جبار باغچه بان، آموزش کودکان، تعلیم و تربیت، تئاتر رواییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرش رضایی , 1402 , تئاتر پداگوژیک، فرهنگ و آگاهی اجتماعی , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.