پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله مولفه‌های بصری اعتمادسازی در طراحی رابط کاربری کیف پول دیجیتال، مطالعه موردي: کیف پول دیجیتال گوگل
عنوان رویداد : چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402

مولفه‌های بصری اعتمادسازی در طراحی رابط کاربری کیف پول دیجیتال، مطالعه موردي: کیف پول دیجیتال گوگل

Visual Components of Trust-building in Digital-wallet User Interface Design, case study: Google Pay
نویسندگان :

کسری قویدل ( دانشگاه سوره ) , سمیه رمضان‌ماهی ( دانشگاه سوره )

دانلود فایل   

چکیده

کیف‌پول دیجیتال راهکاری معاصر برای انجام امور مالی و سازماندهی اطلاعات هویتی شخصی است که ظهور آن، به دنبال رواج سیستم‌های پرداخت آنلاین میسر شده است. از جایی که پرداخت الکترونیک در زمان و مکان گسترده‌تری نسبت به روش‌های سنتی پرداخت اتفاق می‌افتد، نیاز به جلب اعتماد کاربران هنگام تعاملات و تراکنش‌ها چالشی قابل توجه است. رابط کاربری، بستر اصلی تعاملات کاربر و انجام تراکنش‌ها بوده و به عنوان یکی از نقاط تماس اولیه شناخته می‌شود. پرسش اصلی پژوهش آن است که عناصر بصری رابط کاربری چه تأثیری در ساخت و تقویت اعتماد مخاطب دارند؟ هدف این پژوهش، کشف تأثیر ویژگی‌های بصری رابط کاربری کیف پول دیجیتال روی اعتمادسازی است. این تحقیق که از نوع تحقیقات کیفی است با روش توصیفی- تحلیلی انجام پذیرفته و شیوه جمعآوری اطلاعات در آن کتابخانه‌ای و اسنادی است. در این پژوهش ابتدا رابطه‌ میان ویژگی‌های رابط کاربری و اعتمادسازی تبیین شده و برمبنای آن پنج ویژگی بصری وضوح، یکپارچگی، جذابیت، شخصیت و کنترل به عنوان مؤلفه‌های اعتمادسازی در طراحی بصری رابط کاربری تعریف شده و در ادامه، این عوامل روی عناصر بصری رابط کاربری کیف پول گوگل تحلیل می‌شوند. نتایج پژوهش بیانگر آن است که یکپارچه‌سازی توسط سامانه طراحی، ایجاد وضوح از طریق پیروی از الگوهای آشنا و رایج تعامل، ایجاد جذابیت به وسیله پیروی روندهای طراحی بصری مانند مینیمالیسم، ایجاد شخصیت از طریق به کارگیری هویت بصری و حفظ کنترل کاربر از طریق طراحی دسترسی‌پذیر و دوری از الگوهای تاریک تأثیر مستقیمی روی ساخت اعتماد اولیه در مرحله تعامل با رابط کاربری دارند.

کليدواژه ها

اعتمادسازی، کیف پول دیجیتال، رابط کاربری، طراحی بصری، محصول دیجیتال

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه رمضان‌ماهی , 1402 , مولفه‌های بصری اعتمادسازی در طراحی رابط کاربری کیف پول دیجیتال، مطالعه موردي: کیف پول دیجیتال گوگل , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402


دیگر مقالات این رویداد

  • بازتاب اصطلاح «نمایش» در کتاب ایران و قضیه ایران
  • تحلیل فیلم روانی هیچکاک از منظر نقش های ارتباطی یاکوبسن
  • زشتی کمدی در آثار آریستوفان
  • بررسی تاریخچه ی نمایش عروسکی با رویکرد عروسک های آیینی-نمایشی اقوام بختیاری
  • بازکاوی و تحلیل جلوه های فمنیستی در نمایشنامه ی شب هزارو یکم
  • بررسی تاثیر طراحی فونت بر بهبود و تقویت مهارت خواندن بر کودکان دارای اختلال خواندن
  • بررسی حالت‌های انسانی در آثار منسوب به کمال الدین بهزاد برای کاربرد آن در انیمیشن
  • بررسی مفهوم بیگانگی در نمایشنامه دشمن مردم هنریک ایبسن
  • تحلیل جایگاه اسطوره درادبیات نمایشی فانتزی معاصرایران با نگاهی به خاله ادیسه وتلخ بازی قمردرعقرب نغمه ثمینی
  • بررسی تئاتر بودگی کنش‌های سیاسی بر اساس نظریه‌ی دراماتیستی کنت برک و تحلیل اعتراضات مینیاپولیس 2020
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]