پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله تحلیل تلویزیون من و تو، در فرایندهای «تولید»، «محتوا» و «مصرف» از رویکرد نظریه‌های انتقادی
عنوان رویداد : چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402

تحلیل تلویزیون من و تو، در فرایندهای «تولید»، «محتوا» و «مصرف» از رویکرد نظریه‌های انتقادی

Analyzing Manoto TV, in the processes of "production", "content" and "consumption" from the approach of critical theories
نویسندگان :

محمد مقامیان زاده ( دانشگاه علامه طباطبائی تهران )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه شبکه های ماهواره ای و آثار و پیامدهای آن بر مخاطبان به یکی از مسائل جدی برای سیاست گذران و حاکمان جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. بدینمظور نوشتار حاضر می کوشد تا فرایند های تولید، محتوا و مصرف شبکه تلویزیونی من و تو را در چهار رهیافت انتقادیِ اقتصادسیاسی ارتباطات، اسطوره بارت، ایدئولوژی آلتوسر و سرانجام مکتب فرانکفورت مورد مطالعه قرار دهد. بر همین اساس از طریق نمونه گیری هدفمند برنامه اتاق خبر انتخاب شد و با بکارگیری روش نشانه شناسی جان فیسک برنامه مذکور مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که یک انسجام واحد در هر سه بخش تولید، محتوا و مصرف در شبکه تلویزیونی من و تو وجود دارد. منافع اقتصادی و سیاسی مالکان تلویزیون من و تو تعیین کننده محتوای تولید شده در این برنامه است و می کوشد موقعیت مسلط خود را تا مرحله مصرف حفظ و تقویت نماید.

کليدواژه ها

تلویزیون من و تو، اتاق خبر، مکتب اقتصاد سیاسی، مکتب فرانکفورت.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد مقامیان زاده , 1402 , تحلیل تلویزیون من و تو، در فرایندهای «تولید»، «محتوا» و «مصرف» از رویکرد نظریه‌های انتقادی , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل روانشناختی فیلم سینمایی معمای کاسپر هاوزر(1974) با تاکید بر شخصیت پردازی
  • بدن به مثابه رسانه نمایش
  • نقش شرایط اجتماعی و تاریخی زنان و تاثیرگذاری آنان در شکوفایی تعزیه قاجار
  • مخاطب‌‌محوری در هنر رسانه‌‌ای دیجیتال: بررسی نقش مخاطب در هنر رسانه‌‌ای دیجیتال با تکیه بر فیلم «آینه‌‌ی سیاه: بَندِراِسنَچ»
  • مطالعه ی فلسفه و روح موسیقایی بدن و حرکت در تئاتر و بررسی کارکرد آن در تئاتر ایران
  • چگونگی شکل گیری هنر کاریکاتور در تاریخ اجتماعی ایران
  • زیبایی‌شناسیِ تجربه‌گرای دیوید هیوم و مفهوم لذت در تراژدی
  • فرهنگ‌های جهانی، برساخت‌های رسانه ای؛ بازنمایی رسانه ای کشورهای جهان در منظومه روابط قدرت (مطالعه موردی: فیلم بابل)
  • تئاتر اپیک آغازگر تئاتر پست دراماتیک
  • ترجمه خواننده-محور و ترجمه اجرا-محور: چالش‌های ترجمه نمایشنامه و استراتژی‌هایی برای دستیابی به قابلیت بیان شفاهی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]