تحلیل تلویزیون من و تو، در فرایندهای «تولید»، «محتوا» و «مصرف» از رویکرد نظریههای انتقادی
Analyzing Manoto TV, in the processes of "production", "content" and "consumption" from the approach of critical theories
نویسندگان :
محمد مقامیان زاده ( دانشگاه علامه طباطبائی تهران )
چکیده
امروزه شبکه های ماهواره ای و آثار و پیامدهای آن بر مخاطبان به یکی از مسائل جدی برای سیاست گذران و حاکمان جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. بدینمظور نوشتار حاضر می کوشد تا فرایند های تولید، محتوا و مصرف شبکه تلویزیونی من و تو را در چهار رهیافت انتقادیِ اقتصادسیاسی ارتباطات، اسطوره بارت، ایدئولوژی آلتوسر و سرانجام مکتب فرانکفورت مورد مطالعه قرار دهد. بر همین اساس از طریق نمونه گیری هدفمند برنامه اتاق خبر انتخاب شد و با بکارگیری روش نشانه شناسی جان فیسک برنامه مذکور مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که یک انسجام واحد در هر سه بخش تولید، محتوا و مصرف در شبکه تلویزیونی من و تو وجود دارد. منافع اقتصادی و سیاسی مالکان تلویزیون من و تو تعیین کننده محتوای تولید شده در این برنامه است و می کوشد موقعیت مسلط خود را تا مرحله مصرف حفظ و تقویت نماید.کليدواژه ها
تلویزیون من و تو، اتاق خبر، مکتب اقتصاد سیاسی، مکتب فرانکفورت.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد مقامیان زاده , 1402 , تحلیل تلویزیون من و تو، در فرایندهای «تولید»، «محتوا» و «مصرف» از رویکرد نظریههای انتقادی , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.