پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله آثار و پیامد های تبلیغات تجاری تلویزیونی از رویکرد مکتب فرانکفورت
عنوان رویداد : چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402

آثار و پیامد های تبلیغات تجاری تلویزیونی از رویکرد مکتب فرانکفورت

The effects and consequences of television commercials from the approach of the Frankfurt school
نویسندگان :

محمد مقامیان زاده ( دانشگاه علامه طباطبائی تهران )

دانلود فایل   

چکیده

در این نوشتار، از رویکرد مکتب فرانکفورت آثار و پیامدهای تبلیغات تجاری تلویزیونی بررسی می‌شود. برای نیل به این هدف ابتدا با طرح نظریاتی از متفکران این رهیافت انتقادی نوع جهان بینی آن‌ها نسبت به عصر حاضر مورد مداقه قرار می‌گیرد. برای آنکه تبلیغات تجاری در بستر تلویزیون بررسی شود، ابتدا با تشریح جایگاه رسانه در در نظام سرمایه داری مدرن استدلال شد که رسانه و سرمایه داری رابطه ای در هم تنیده دارند و صنایع رسانه ای به طور خاص تلویزیون، اشاعه دهنده فرهنگ توده است. بدین ترتیب با اشاره به فراگیری مصرف و تحقق فرهنگ مصرفی به نقش تبلیغات تجاری توجه می‌شود. این مطالعه در نهایت با بکارگیری نظرات متفکران این رهیافت و استفاده از نتایج مقالات علمی نمایه شده در زمینه تبلیغات تجاری تلویزیونی در ایران، در قالب شش محور آثار و پیامد‌های تبلیغات تجاری را تقریر می‌دارد.

کليدواژه ها

مکتب فرانکفورت، تبلیغات تجاری تلویزیونی، فرهنگ مصرف.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد مقامیان زاده , 1402 , آثار و پیامد های تبلیغات تجاری تلویزیونی از رویکرد مکتب فرانکفورت , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402


دیگر مقالات این رویداد

  • مخاطب‌‌محوری در هنر رسانه‌‌ای دیجیتال: بررسی نقش مخاطب در هنر رسانه‌‌ای دیجیتال با تکیه بر فیلم «آینه‌‌ی سیاه: بَندِراِسنَچ»
  • بررسی تاثیر رنگ بر ارتقاء اهداف آموزشی در نمایش کودک
  • بررسی نقش موسیقی در تهیه بسته های صوتی رادیو لرستان
  • تحلیل تطبیقی ساحت "اناالحق" حسین بن منصور حلاج و مراسم اعدام او، و پرفورمنس "ریتم صفر" ماریانا آبراموویچ ؛ از منظر پدیدار شناختی
  • عملکرد موسیقی در سینما به‌مثابه عنصری برای پیش‌آگاهی مخاطب
  • ترجمهٔ نمایشنامه به مثابه حفظ و تحکیم و افزودن بر قابلیت‌های زبان بومی
  • Cinema and Metaverse: cognitive impact of The Matrix movies on audience
  • امکان سنجی تولید خودکار مجموعه انیمیشن تلویزیونی داستان‌های شاهنامه با استفاده از هوش مصنوعی
  • تبیین مؤلفه های طراحی پارامتریک جهت کاربرد در هنر دیجیتال
  • بررسی نقش و جایگاه زنان در نمایشنامه و فیلم مردی برای تمام فصول با نگاهی به نظریه فمینیسم
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]