آثار و پیامد های تبلیغات تجاری تلویزیونی از رویکرد مکتب فرانکفورت
The effects and consequences of television commercials from the approach of the Frankfurt school
نویسندگان :
محمد مقامیان زاده ( دانشگاه علامه طباطبائی تهران )
چکیده
در این نوشتار، از رویکرد مکتب فرانکفورت آثار و پیامدهای تبلیغات تجاری تلویزیونی بررسی میشود. برای نیل به این هدف ابتدا با طرح نظریاتی از متفکران این رهیافت انتقادی نوع جهان بینی آنها نسبت به عصر حاضر مورد مداقه قرار میگیرد. برای آنکه تبلیغات تجاری در بستر تلویزیون بررسی شود، ابتدا با تشریح جایگاه رسانه در در نظام سرمایه داری مدرن استدلال شد که رسانه و سرمایه داری رابطه ای در هم تنیده دارند و صنایع رسانه ای به طور خاص تلویزیون، اشاعه دهنده فرهنگ توده است. بدین ترتیب با اشاره به فراگیری مصرف و تحقق فرهنگ مصرفی به نقش تبلیغات تجاری توجه میشود. این مطالعه در نهایت با بکارگیری نظرات متفکران این رهیافت و استفاده از نتایج مقالات علمی نمایه شده در زمینه تبلیغات تجاری تلویزیونی در ایران، در قالب شش محور آثار و پیامدهای تبلیغات تجاری را تقریر میدارد.کليدواژه ها
مکتب فرانکفورت، تبلیغات تجاری تلویزیونی، فرهنگ مصرف.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد مقامیان زاده , 1402 , آثار و پیامد های تبلیغات تجاری تلویزیونی از رویکرد مکتب فرانکفورت , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.