بررسی تاثیر بازی های مهارتی و دیداریه رایانهای در یادگیری کودکان دارای اختلال یادگیری
Investigating the effect of skill games and computer vision in children with learning disabilities
نویسندگان :
زهرا سادات طرازانی تفرشی ( دانشگاه معماری و هنر پارس )
چکیده
در این مقاله تاثیر بازی های مهارتی دیداری بر تقویت حافظه دیداری کودکان دارای اختلال یادگیری مطالعه و بررسی شد. نتایج بدست آمده توسط متخصصین گفتار درمانی از نقش بینایی و نقص پردازش دراین دستگاه و ایجاد نارساخوانی مطالعه گردید. روش تحقیق در این مقاله به صورت پژوهشی و کتابخانه ای ، و روش تجزیه و تحلیل داده ها توصیفی _ تحلیلی و با استفاده از مطالعه منابع و تبادل اطلاعات و نتایج بدست آمده از آزمونهای مورد استفاده توسط متخصیصن گفتاردرمان و روانشناسان بوده است ، همچنین نمونه های بصری آموزشی که در سالهای اخیر توسط گفتاردرمانگر ها مورد استفاده قرار گرفته مطالعه شد . روش های مورد مطالعه عبارتند از: بازی های رایانه ای ، حافظه ای ، بینایی محور و کارت های تصویری آموزشی . با توجه به موارد مطالعه شده در زمانی که کودک دچار نقص پردازش بینایی و یا نقص در رشد دستگاه بینایی باشد ، می توان از بازی هایی که حافظه دیداری و حافظه فضایی را تقویت می کند برای کاهش این نقیصه بهره گرفت . بازی هایی مانند توالی بینایی ، روابط فضایی ، جورچین ها، تثبیت شی بینایی ، پازل های ناهمسان در تقویت مهارت بینایی موثر هستند .کليدواژه ها
حافظه ، مهارت دیداری ، اختلالات یادگیریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا سادات طرازانی تفرشی , 1402 , بررسی تاثیر بازی های مهارتی و دیداریه رایانهای در یادگیری کودکان دارای اختلال یادگیری , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.