بررسی جنبه های انسان شناسی نمادین در فیلم لیلا(بر اساس نظریه های کلیفوردگیرتز)
Investigating aspects of symbolic anthropology in the film Leila (based on Clifford Geertz"s theories)
نویسندگان :
فهیمه زنگنه ( دانشگاه ازاد )
چکیده
پژوهش حاضر به بیان چارچوب نظری و مفاهیم پژوهش اختصاص یافته و به تحلیل محتوا ی فیلم لیلا بر مبنای انسان شناسی نمادین ارائه شده است و روش تحقیق توصیفی و تحلیلی بوده است. هدف از این پژوهش، رسیدن به کارکردهای نمادین انسان در فیلم لیلا و چگونگی انتقال این نماد ها و نشانه ها به مخاطب بوده، یعنی نماد ها و نشانه ها را در فیلم مورد بحث بشناسیم . )روش اجرا(روش کار تحلیل انسان شناسی نمادین فیلم )لیلا(است ، چراکه در این فیلم داریوش مهرجویی به عواطف و روحیات ، مشکلات و دغدغه های زنان پرداخته است . و از آنجا که در این فیلم زن نقش محوری دارد ، برای مطالعه بهترین گزینه می باشد. انسان شناسی نمادین روشی است که از خلال آن نمادها و نشانه ها درک و تفسیر می شوند و بحث در واقع آن است که شبکه های معنایی چگونه از خلال نمادها شکل می گیرند و چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند . و در نهایت ما را به این نتیجه می رساند که نمادها و نشانه های موجود در فیلم گویای فرهنگ یک جامعه ، قوم و ...هستند.کليدواژه ها
نماد، انسان شناسی نمادین، سینمای ایران، مهرجوییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فهیمه زنگنه , 1402 , بررسی جنبه های انسان شناسی نمادین در فیلم لیلا(بر اساس نظریه های کلیفوردگیرتز) , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.