پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله تحلیل مفهوم وانهادگی درسینمای میشائیل هانکه بر اساس اندیشه‌ی ژان پل سارتر (مطالعه‌ی موردی فیلم پنهان)
عنوان رویداد : چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402

تحلیل مفهوم وانهادگی درسینمای میشائیل هانکه بر اساس اندیشه‌ی ژان پل سارتر (مطالعه‌ی موردی فیلم پنهان)

Analysis of the concept of loneliness in Michael Haneke"s cinema based on the thought of Jean-Paul Sartre
نویسندگان :

سید محمد یوسف قریشی زاده ( دانشگاه دامغان )

دانلود فایل   

چکیده

از آنجاکه انسان مدرن و مسئله هایش پیوسته شالوده‌ی فیلمهای میشاییل هانکه را تشکیل میدهد بررسی و انطباق مفاهیمی چون وانهادگی و اضطراب بر آثار او مورد اهمیتی دوچندان واقع میگردد. وانهادگی به عنوان یکی ‌از مهم‌ترین عناصر مطرح شده در فلسفه‌ی اگزیستانسیالسیم ژان‌پل سارتر به عنوان مبنای نظری این پژوهش در نظر گرفته شده و اگرچه در جهت انطباق این مفهوم بر سینمای هانکه از چند اثر ساخته شده توسط او مثالهایی به میان‌ می‌آید اما مطالعه‌ی موردی‌ ویژه‌ی این مقاله فیلم"پنهان" است. چراکه پنهان" یکی از اگزیستانسیالیستی ترین فیلم‌های میشائیل هانکه است که مضاف بر بهره‌مندی از تمامی ابعاد و عناصر وانهادگی و اضطرابِ اگزیستانسیالیستی مطرح شده توسط سارتر به طرح دو مولفه‌ی کاملا بدیع به نسبت با مسئله‌ی مذکور میپردازد.همچنین قابل ذکر است که این پژوهش به روش کیفی و با تحلیل و مشاهده‌ی فیلم، کتاب و مطالعات کتابخانه‌ای به صورت روش‌مند و هدف‌مند صورت گرفته است.

کليدواژه ها

وانهادگی، اضظراب، ژان پل سارتر، اگزیستانسیالیسم، میشائیل هانکه، فیلم پنهان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سید محمد یوسف قریشی زاده , 1402 , تحلیل مفهوم وانهادگی درسینمای میشائیل هانکه بر اساس اندیشه‌ی ژان پل سارتر (مطالعه‌ی موردی فیلم پنهان) , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 21 خرداد ماه 1402


دیگر مقالات این رویداد

  • نشانه شناسی ابژه در جهان پسامدرن از دیدگاه ژان بودریار در فیلم «او» ساخته ی اسپایک جونز
  • تبیین مؤلفه های طراحی پارامتریک جهت کاربرد در هنر دیجیتال
  • تحلیل شخصیت سهراب با نگاه به نظریه روانشناسی فردی آلفرد آدلر
  • نمایش فضایل: نخستین نمایش اخلاقی موسیقایی جهان
  • بررسی فرم، فضا ، رنگ در مکاتب هنری (کانسپچوال آرت – پست مدرن – آپ آرت – پاپ آرت
  • بررسی تئاتر بودگی کنش‌های سیاسی بر اساس نظریه‌ی دراماتیستی کنت برک و تحلیل اعتراضات مینیاپولیس 2020
  • کاوشی در مفاهیم حقوقی و بازنمایی آنها در ادبیات نمایشی: مطالعه موردی تاجر ونیزی اثر ویلیام شکسپیر
  • ژست و نشانه در سنت نمایش شرق : مطالعه موردی کابوکی ژاپن
  • بررسی تکامل و جایگاه هوش مصنوعی های مبتنی بر مدل های حاصل از شبکه های مولد تخاصمی (GAN) و انتشاری (Diffusion) در هنر های تجسمی امروز
  • چگونگی شکل گیری هنر کاریکاتور در تاریخ اجتماعی ایران
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]