تحلیل مفهوم وانهادگی درسینمای میشائیل هانکه بر اساس اندیشهی ژان پل سارتر (مطالعهی موردی فیلم پنهان)
Analysis of the concept of loneliness in Michael Haneke"s cinema based on the thought of Jean-Paul Sartre
نویسندگان :
سید محمد یوسف قریشی زاده ( دانشگاه دامغان )
چکیده
از آنجاکه انسان مدرن و مسئله هایش پیوسته شالودهی فیلمهای میشاییل هانکه را تشکیل میدهد بررسی و انطباق مفاهیمی چون وانهادگی و اضطراب بر آثار او مورد اهمیتی دوچندان واقع میگردد. وانهادگی به عنوان یکی از مهمترین عناصر مطرح شده در فلسفهی اگزیستانسیالسیم ژانپل سارتر به عنوان مبنای نظری این پژوهش در نظر گرفته شده و اگرچه در جهت انطباق این مفهوم بر سینمای هانکه از چند اثر ساخته شده توسط او مثالهایی به میان میآید اما مطالعهی موردی ویژهی این مقاله فیلم"پنهان" است. چراکه پنهان" یکی از اگزیستانسیالیستی ترین فیلمهای میشائیل هانکه است که مضاف بر بهرهمندی از تمامی ابعاد و عناصر وانهادگی و اضطرابِ اگزیستانسیالیستی مطرح شده توسط سارتر به طرح دو مولفهی کاملا بدیع به نسبت با مسئلهی مذکور میپردازد.همچنین قابل ذکر است که این پژوهش به روش کیفی و با تحلیل و مشاهدهی فیلم، کتاب و مطالعات کتابخانهای به صورت روشمند و هدفمند صورت گرفته است.کليدواژه ها
وانهادگی، اضظراب، ژان پل سارتر، اگزیستانسیالیسم، میشائیل هانکه، فیلم پنهانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سید محمد یوسف قریشی زاده , 1402 , تحلیل مفهوم وانهادگی درسینمای میشائیل هانکه بر اساس اندیشهی ژان پل سارتر (مطالعهی موردی فیلم پنهان) , چهارمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.