پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله بررسی پدیدار شناختی مفهوم بدن، زمان و فضا در پرفورمنس آرت با مطالعه موردی آثار مشترک آبراموویچ و فرانک اووه لایزیپن
عنوان رویداد : سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 17 خرداد ماه 1401

بررسی پدیدار شناختی مفهوم بدن، زمان و فضا در پرفورمنس آرت با مطالعه موردی آثار مشترک آبراموویچ و فرانک اووه لایزیپن

A phenomenological study of the concept of body, time and space in performance art with a case study of the joint works of Abramovich and Frank Ove Laisipen
نویسندگان :

پیمان بیرانوند ( دانشگاه آزاد )

دانلود فایل   

چکیده

روزلی گلدبرگ هنر پرفورمنس را از لحاظ تاریخی، رسانه‌ای می داند که مرزهای بین رشته‌ها، جنسیت‌ها، زندگی روزمره و هنر را به چالش می کشد و آن را نقض می‌کند و از هیچگونه اصول و قواعدی پیروی نمی‌کند. در این مقاله سه مولفه بدن، زمان و فضا به عنوان مولفه های اساسی در آثار پرفورمنس آرت بررسی می شود. در این پژوهش کیفی که به روشی توصیفی-تحلیلی انجام یافته است مشخص می گردد بدن رسانه توانمندی است که ارتباط بین تجربه های فیزیکی و احساس مشترک را ایجاد می کند. هنرمندان از بدن خود برای به چالش کشیدن تعاریف محدود کننده جنسیتی نیز استفاده می نمایند. همچنین پرفورمنس آرت، یک شکل هنری مبتنی بر زمان است. هنر مبتنی بر زمان مجموعه‌ای از واحدها می باشد که با کثرت پیچیده فرم‌های هنری سر و کار دارد و از گذر و دستکاری زمان به عنوان عنصر اساسی استفاده می‌کند. فضا در پرفورمنس آرت درک جدیدی از وضعیت انسان است که با استفاده از فضاهای واقعی یا فضاهای غیر متعارف برای ارتباط بهتر با مخاطب به کار می رود. در این مقطع زمانی بر آن شدم با توجه به اجراهای طولانی مدت و گذر زمان در پرفورمنس آرت با مطالعه آثار مشترک مارینا آبراموویچ، فرانک اووه لایزیپن به تاثیر تجربه مخاطبان در مواجه با این آثار هنری بپردازم و آیا با توجه به سه مولفه فوق پرفورمنس های اجرا شده باعث آگاهی و تغییر در جهان بینی مخاطبان شده است؟

کليدواژه ها

پرفورمنس آرت، بدن، زمان، فضا، مارینا آبراموویچ، فرانک اووه لایزیپن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پیمان بیرانوند , 1401 , بررسی پدیدار شناختی مفهوم بدن، زمان و فضا در پرفورمنس آرت با مطالعه موردی آثار مشترک آبراموویچ و فرانک اووه لایزیپن , سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 17 خرداد ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • هرسویتا: نخستین نمایشنامه نویس زن قرون وسطا
  • وانمایی روابط عاطفی انسان در رسانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی(مطالعه‌ای بر سینمای علمی -تخیلی)
  • پژوهشی در باب گفتمان‌های حاکم بر تئاتر در ایران معاصر (با تمرکز بر دهه‌های چهل و پنجاه شمسی)
  • شرق و غرب، اشتباه دو گانگی کاذب
  • جامعه‌شناسی پرفورمنس فولکلور با تاکید بر وجوه دیداری و شنیداری، مطالعه موردی؛ تشمال
  • کاربرد اصطلاح نمایش در متون تاریخی دوره مشروطیت
  • بازتاب نمایش های عصر صفوی در سفرنامه شاردن
  • تئاتر مدرن در خدمت تئاتر کمدی اصفهان
  • بررسی تطبیقی شیوه روایت در چهار نظریه فیلمنامه‌نویسی
  • تئاتر پداگوژیک و آگاهی اجتماعی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]