پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله آگهی بازرگانی در رادیوی استانی (بررسی ساختار و محتوای آگهی های بازرگانیِ سه مرکز آذربایجان شرقی، گیلان و کردستان)
عنوان رویداد : دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400

آگهی بازرگانی در رادیوی استانی (بررسی ساختار و محتوای آگهی های بازرگانیِ سه مرکز آذربایجان شرقی، گیلان و کردستان)

Commercial advertisement on provincial radio (review of the structure and content of commercial advertisements in three centers of East Azerbaijan, Gilan and Kurdistan)
نویسندگان :

محمد امامی ( دانشگاه تهران ) , علی نوری ( دانشکده صداوسیما )

دانلود فایل   

چکیده

رادیو از دیرباز مهم‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارهای رسانه‌ای است، از همین رو مجرایی مناسب و مهم برای تبلیغات بشمار می رود. در این پژوهش برآنیم تا با بررسی دقیق آگهی‌های بازرگانی در رادیو های مراکز استانی، میان وضعیت مطلوب و موجود آن‌ مقایسه‌ای انجام دهیم. برای این هدف با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قیاسی، آگهی ‌های بازرگانی سه مرکز آذربایجان شرقی، گیلان و کردستان با الگوی مطلوبی که با روش مطالعه اسنادی از پژوهش های پیشین استخراج شده است، انطباق داده شد. الگوی مذکور شامل 1-شاخص‌های محتوایی : شاخص های نظارت و ارزیابی و شاخص های اداره کل بازرگانی صدا و سیما و 2- شاخص های ساختاری: 3- شاخص های گویندگی و اجرا است که از منظر کارشناسان رسانه و تبلیغات به آنها پرداخته شده است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش، کلیه‌ی آگهی های بازرگانی سه مرکز مورد بررسی در بازه بهمن ماه 1398 است که به روش نمونه‌گیری هدفمند؛ از هر مرکز 5 پیام مورد تحلیل قرار گرفته است. تحلیل محتوای پیام ها حاکی از آن است که تمامی مراکز مورد بررسی در بخش رعایت شاخص های ساختاری از قبیل صدا و لحن گوینده، لهجه و یا گویش بومی، جاذبه های تبلیغاتی، استفاده از موسیقی محلی، قالب‌های رادیویی و... عملکرد ضعیف و در بخش رعایت شاخص های محتوایی از قبیل توجه به اصول شرعی و دینی و اخلاقی، توجه به اصول فرهنگی و عرفی، حمایت از کالای ایرانی و توجه به حوزه خانواده و سلامت عملکرد نسبتاً خوبی داشته اند.

کليدواژه ها

رادیو، آگهی بازرگانی، صداوسیما، رادیو آذربایجان شرقی، رادیو گیلان، رادیو کردستان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علی نوری , 1400 , آگهی بازرگانی در رادیوی استانی (بررسی ساختار و محتوای آگهی های بازرگانیِ سه مرکز آذربایجان شرقی، گیلان و کردستان) , دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



دومین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 11 خرداد ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی هنر و اسطوره در تفکر والتربنیامین بر تئاتر مدرن معاصر
  • بررسی تاثیر عصر دیجیتال بر طراحی مد معاصر
  • بررسی قابلیت های نمایشی افسانه های مردم عرب خوزستان با تاکید بر افسانه ی جمیل و جمیله
  • تحلیل فیلم تعاملی بلک میرر: بندرسنچ براساس نظریه جهان های ممکن ماری لو رایان
  • نقش نیروهای فراطبیعی در اقتباس‌های سینمایی از آثار داستانی استفن کینگ
  • قصه گو یا بازیگر: مطالعه ای درباره تکنیک های قصه گویی و بازیگری در اجرا
  • تحلیل تکوینی پدیده اسنوبیسم در آثار اکبر رادی بر اساس آرای لوسین گلدمن با تکیه بر سه نمایشنامه «از پشت شیشه ها»، «شب روی سنگفرش خیس» و «پلکان»
  • ارتباط بین روایت و تصویر در فیلم
  • جامعه شناسی تئاتر با رویکردی به نظریه های اجرا و آسیب شناسی اجتماعی
  • تاثیر عصر دیجیتال بر رویکرد نسل جدید طراحان گرافیک ایران نسبت به تایپوگرافی فارسی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]