نوکارکردی رسانههای دیجیتال در مواجهه با هنر معاصر
The new functions of digital media in the encounter of contemporary art
نویسندگان :
محمد حاجیمؤمنی ( فرهنگستان هنر ) , زهرا مهاجری ( فرهنگستان هنر )
چکیده
در این نوشتار به بررسی نقشهای جدیدی که رسانههای دیجیتال در مواجهه با هنر معاصر پذیرفتهاند پرداخته شده است. از جملهی این نقشها میتوان به بازیابیکننده، پشتیبان، مدیریتکننده، هدایتگر، حفاظتکننده، به اشتراکگذار، همراه با اقتصاد هنر، مخاطب یاب، بازسازیکننده، ایجاد کننده و پرورانندهی خلاقیت، ساختن فضایی جدید برای هنر، هنرمند و ارائهی آثار، چرخش به سوی چندرشتهای شدن، زیباییشناسی جدید در هنر، حضور مخاطب به عنوان جزیی از هنر و ... اشاره کرد. گرچه هنوز هم نظراتی در این باره وجود دارد که حضور رسانههای دیجیتال را به عنوان عنصری یاریکننده قلمداد میکند اما پژوهشها نشان میدهد رسانههای دیجیتال تا حد یکپارچه شدن با هنر معاصر نیز پیش رفتهاند.کليدواژه ها
هنر معاصر، رسانههای دیجیتال، کارکرد، چرخش بینارشتهایکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد حاجیمؤمنی , 1398 , نوکارکردی رسانههای دیجیتال در مواجهه با هنر معاصر , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.