هنر عمومی، مشارکت مخاطب و بیلبوردهای دیجیتال
Public Art, Audience participation and digital billboard
نویسندگان :
عفت السادات افضل طوسی ( دانشگاه الزهرا ) , فریماه فاطمی ( دانشگاه الزهرا )
چکیده
چکیده با توجه به رشد و توسعه فناوریهای دیجیتال، شاخههای مختلف هنری با استفاده از این فناوری، شیوههای متفاوتی را در جهت ارائه پیام و جلب مخاطب مورد استفاده قرار دادهاند. یکی از انواع هنرهایی که با فناوری دیجیتال تلاشی در جهت خلق آثاری متفاوت با تاثیرگذاری بیش از گذشته کرده، بیلبوردهای دیجیتال میباشد؛ استفاده از این شیوه ارائه در سطح شهر مسبب ایجاد فضایی متفاوت و چشمگیر شده است و میتوان به صراحت این شیوه را در میان دیگر انواع ارائه در عصر حاضر موفق و قابل تامل دانست؛ همچنین یکی از مواردی که فناوری دیجیتال در بیلبوردها ایجاد کرده است، تعاملی بودن آن است. بیلبورد های تعاملی به عنوان هنر عمومی در سطح شهر، مشارکت مخاطبان را بیش از پیش کرده و این عامل موجب برقراری ارتباط موثرتر خواهد شد. پژوهش حاضر با روش توصیفی-تحلیلی و شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت اسناد کتابخانهای قصد دارد به تحلیل و بررسی بیلبوردهای دیجیتال مشارکتی به عنوان هنر عمومی بپردازد. این شیوه تبلیغ به دلیل به مشارکت طلبیدن مخاطب و تعامل وی سبب ساز ایجاد فضای مشارکتی در تولید معنا شده است و مخاطب را بیش از پیش با پیام تبلیغاتی هم راستا میکند که این امر خود از اهداف اصلی و اولیه تبلیغات است.کليدواژه ها
واژگان کلیدی: هنر عمومی، هنر دیجیتال، بیلبورد دیجیتال، هنر مشارکتیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:عفت السادات افضل طوسی , 1398 , هنر عمومی، مشارکت مخاطب و بیلبوردهای دیجیتال , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.