پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
  4. مقاله رویکرد رسانه در تعامل با جامعه شناختی هنر
عنوان رویداد : نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

رویکرد رسانه در تعامل با جامعه شناختی هنر

The Media Approach to Interacting with the Sociological Art
نویسندگان :

آزاده بهمنی پور ( استادیار دانشکده هنر دانشگاه دامغان )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه رسانه ها به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوه های ارتباطی بین انسان ها را ارایه می دهند که در آن تعامل میان فرهنگی ،ایجاد و روابط کسب و کار به راحتی برای همگان میسر می گردد. منتقدان جهانی شدن استدلال کرده اند که جهانی شدن رسانه ها منجر به استانداردسازی تجانس فرهنگی و ناپدید شدن تفاوت های فرهنگی خواهد شد .از طرفی تولید انبوه تصویر و پخش و انتشار آن از طریق رسانه ها ماهیت زندگی معاصر را تغییر داده است . در واقع رسانه ابزار مناسبی شد تاهنر جامعه شناختی با تکیه بر علم جامعه شناسی نقش مهمی در ارتباطات زندگی افراد در دوره ی اخیر داشته باشد. لذا با فرض این که ساز وکار وعملکرد جدید رسانه در عصر جدید آن رااز یک طرفه بودن خارج کرده و به صورت تعامل با مخاطب در آورده است . این مقاله سعی برآن دارد تا برای این سوالات پاسخ مناسبی یابد دهد که ؛ آیا رسانه ها تنها جنبه ی ارتباطی و پیام رسان دارند ؟ و آیا می توان رسانه را بستر جدیدی برای بافتارهای هنری دانست ؟ و در نهایت به این نتیجه دست یابد که رسانه ها در عصر جدید باعث می شوند که ابزار و ساز و کار هنر بازه ی گسترده تری پیدا کرده و وسیله ای شود تا بتوان مسائل جامعه شناختی هنر را بسط داد ه و بررسی و تحلیل کرد .

کليدواژه ها

تکنولوژی- رسانه – هنر جامعه شناختی – هنر دیجیتال – هنر تعاملی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
آزاده بهمنی پور , 1398 , رویکرد رسانه در تعامل با جامعه شناختی هنر , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال

برگرفته از رویداد



نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل پوسترهای پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال‌های 1390 تا 1397 ایران
  • تحلیل روانکاوانه تأثیر مهاجرت شخصیت بر هویت اجتماعی شخصیت نمایشی با نگاهی به نظریات ادوارد سعید
  • نقش و تاثیر انیمیشن های تلویزیونی بر فرهنگ سازی آیین های نمایشی روی کودکان
  • بررسی سبک مرجع استانیسلاوسکی و سبک‌های وابسته به آن (بررسی سبک‌های بازیگری)
  • مطالعه جرم شناختی کنش های بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون در شبکه اینستاگرام
  • وقتی از کمدی حرف میزنیم از چه حرف میزنیم؟
  • نقدی بر بازنمایی شخصیت زن در تبلیغات تلویزیونی ایران (با تحلیل مختصری از چند آگهی بازرگانی)
  • تحلیل تکوینی پدیده اسنوبیسم در آثار اکبر رادی بر اساس آرای لوسیون گلدمن و با تکیه بر سه نمایشنامۀ «پلکان»، «شب روی سنگفرش خیس» و «از پشت شیشه ها»
  • جشن های آب؛ چهارشنبه سوری و عروس قنات
  • تست کاربر
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]