رویکرد رسانه در تعامل با جامعه شناختی هنر
The Media Approach to Interacting with the Sociological Art
نویسندگان :
آزاده بهمنی پور ( استادیار دانشکده هنر دانشگاه دامغان )
چکیده
امروزه رسانه ها به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوه های ارتباطی بین انسان ها را ارایه می دهند که در آن تعامل میان فرهنگی ،ایجاد و روابط کسب و کار به راحتی برای همگان میسر می گردد. منتقدان جهانی شدن استدلال کرده اند که جهانی شدن رسانه ها منجر به استانداردسازی تجانس فرهنگی و ناپدید شدن تفاوت های فرهنگی خواهد شد .از طرفی تولید انبوه تصویر و پخش و انتشار آن از طریق رسانه ها ماهیت زندگی معاصر را تغییر داده است . در واقع رسانه ابزار مناسبی شد تاهنر جامعه شناختی با تکیه بر علم جامعه شناسی نقش مهمی در ارتباطات زندگی افراد در دوره ی اخیر داشته باشد. لذا با فرض این که ساز وکار وعملکرد جدید رسانه در عصر جدید آن رااز یک طرفه بودن خارج کرده و به صورت تعامل با مخاطب در آورده است . این مقاله سعی برآن دارد تا برای این سوالات پاسخ مناسبی یابد دهد که ؛ آیا رسانه ها تنها جنبه ی ارتباطی و پیام رسان دارند ؟ و آیا می توان رسانه را بستر جدیدی برای بافتارهای هنری دانست ؟ و در نهایت به این نتیجه دست یابد که رسانه ها در عصر جدید باعث می شوند که ابزار و ساز و کار هنر بازه ی گسترده تری پیدا کرده و وسیله ای شود تا بتوان مسائل جامعه شناختی هنر را بسط داد ه و بررسی و تحلیل کرد .کليدواژه ها
تکنولوژی- رسانه – هنر جامعه شناختی – هنر دیجیتال – هنر تعاملیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آزاده بهمنی پور , 1398 , رویکرد رسانه در تعامل با جامعه شناختی هنر , نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.