ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی
Evaluation in mathematics education in virtual classes
نویسندگان :
مرتضی غلامی ( آموزش و پرورش )
چکیده
با شیوع ویروس کرونا در کشور آموزش و سنجش از فضای کلاس وارد فضای مجازی شدند و یکی از مشکل های بزرگ در این فضا ، سنجش و ارزشیابی در کلاس های مجازی بوده است. چون ارزشیابی جزء جدایی ناپذیر فرآیند آموزش است بنابراین نوع و ابزارهای ارزشیابی خیلی مهم است. برای ارزشیابی ها در فضای مجازی می توان از شیوه های نوین ارزشیابی استفاده کرد. که هریک از این شیوه های نوین مانند: سوالات باز پاسخ، پوشه کار، طرح مسئله و... دارای مزایا و معایبی است. اما استفاده از این شیوه های نوین در سنجش و ارزشیابی مجازی باعث افزایش خلاقیت دانش آموزان و درک عمیق دانش آموزان می شود . گرچه سنجش و ارزشیابی در این چه در فضای کلاسی و چه در فضای مجازی باید سنجش برای یادگیری باشد که این نوع سنجش به تدریجی و مداوم بودن ارزیابی اشاره دارد سنجش برای یادگیری بدین معنا است چطور هر دو نوع سنجش(سنجش تکوینی، سنجش تراکمی) با هم در خدمت سنجش برای یادگیری باشد. سنجش و ارزشیابی در فضاهای مجازی دارای چالش های زیادی می باشد شاید یک از مهترین این چالش ها امنیت آزمون است. امنیت آزمون زمانی بیشتر به خطر می افتد که سنجش از یادگیری باشد اما هنگامی که سنجش برای یادگیری باشد حتی احتمال تقلب نیز کاهش پیدا می کندکليدواژه ها
سنجش و ارزشیابی آنلاین، کلاس مجازی، آموزش ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرتضی غلامی , 1401 , ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.