تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
Analysis of the content of the third elementary mathematics book based on Plesk s guided creativity teaching model
نویسندگان :
صمد شعبانی فر ( عضو گروه آموزش ریاضی مرکزشهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران ) , ریحانه گل محمدی ( دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان تهران ) , دنیا رستگار ( دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان تهران )
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مؤلفه های خلاقیت در كتاب درسی ریاضی پایۀ سوم ابتدایی است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل یک جلد كتاب درسی پایۀ سوم ابتدایی در سال تحصیلی1401-1400 می باشد. ابزارهای این تحقیق، فرم تحلیل محتوا با توجه به الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک است. نتایج ، حاکی از آن است که کتاب درسی مذکور از جهت انطباق با اصول و مولفه های خلاقیت هدایت شده پلسک ، در سطح متوسط و رو به پایین قرار دارد. و تمرکز بیشتر و اصلی این کتاب ، بر توجه و سطوح ابتدایی خلاقیت ، استوار بوده و بیشترین شاخصه هایی که در 8 فصل کتاب به انها پرداخته شده بود ، مربوط به شاخصه های استخراج مفاهیم و مشاهده هدفمند بود.کليدواژه ها
تحلیل محتوا، خلاقیت ، کتاب ریاضی سوم ابتدایی، مولفه های خلاقیت پلسک ، خلاقیت هدایت شده پلسککد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:صمد شعبانی فر , 1401 , تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.