پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک

Analysis of the content of the third elementary mathematics book based on Plesk s guided creativity teaching model
نویسندگان :

صمد شعبانی فر ( عضو گروه آموزش ریاضی مرکزشهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران ) , ریحانه گل محمدی ( دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان تهران ) , دنیا رستگار ( دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان تهران )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مؤلفه های خلاقیت در كتاب درسی ریاضی پایۀ سوم ابتدایی است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل یک جلد كتاب درسی پایۀ سوم ابتدایی در سال تحصیلی1401-1400 می باشد. ابزارهای این تحقیق، فرم تحلیل محتوا با توجه به الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک است. نتایج ، حاکی از آن است که کتاب درسی مذکور از جهت انطباق با اصول و مولفه های خلاقیت هدایت شده پلسک ، در سطح متوسط و رو به پایین قرار دارد. و تمرکز بیشتر و اصلی این کتاب ، بر توجه و سطوح ابتدایی خلاقیت ، استوار بوده و بیشترین شاخصه هایی که در 8 فصل کتاب به انها پرداخته شده بود ، مربوط به شاخصه های استخراج مفاهیم و مشاهده هدفمند بود.

کليدواژه ها

تحلیل محتوا، خلاقیت ، کتاب ریاضی سوم ابتدایی، مولفه های خلاقیت پلسک ، خلاقیت هدایت شده پلسک

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صمد شعبانی فر , 1401 , تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • عاشق شدن در راه معلمی
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]