پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین

Investigation of effect of gaimification teaching process on motivation of learning based on parent involvement
نویسندگان :

زینب عابدی ( آموزش و پرورش شهرستان بهارستان دو ) , فاطمه سلامتی کواکی ( آموزش پرورش ) , طاهره لطفی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله تاثیر بازی وار سازی در طراحی و انجام فرآیند یاددهی و یادگیری در بهبود انگیزه و تعامل دانش آموزان در درس معادله ریاضی پایه هفتم و هشتم متوسطه دوره اول مورد مطالعه قرارگرفت. برای انجام این مطالعه، روش تدریس معکوس و تدریس پروژه محور با حفظ رویکرد های فرهنگی ، محیط زیست ، فرهنگ ایرانی و اسلامی هم چنین سنجش کارپوشه محور با مشارکت اولیا بکارگرفته شده و نتایج سنجش عاطفی و یادگیری دانش آموزان در مقایسه با کلاس درس عادی بررسی شد. نتایج تاثیر مثبت بازی وار سازی فرآیند یاددهی با مشارکت اولیا را در ارتقای انگیزه دانش آموزان و بهبود نمرات را نشان می دهد.

کليدواژه ها

طرح درس خلاق، بازی وار سازی، مشارکت والدین، تدریس ریاضی، انگیزه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زینب عابدی , 1401 , بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • نقش ارزشیابی و استانداردهای آن در آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]