پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی

Evaluation standards and the role of different examinations in mathematics education
نویسندگان :

مطهره قمری ( آموزش و پرورش ) , طیبه قمری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

با توجّه به اهداف آموزشی و اهمیت ارزشیابی مناسب از فرآیند یادگیری-یاددهی در ابتدا به بررسی چیستی و چرایی و چگونگی ارزشیابی کیفی-توصیفی و استفاده از ابزارهای مختلف در ارزشیابی می پردازیم‌‌. به عنوان معلّم با باور این که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری مختص به خود را دارد باید به دنبال یافتن روش ها و ابزارهای گوناگون برای بررسی توانایی ها و یادگیری دانش آموزان بود. و در ادامه نیازسنجی های مربوط به این روش را با نظرات سه گروه بررسی کرده و در هر جدول نظرات هر گروه کدگذاری شده و در نهایت به تجزیه و تحلیل هر سوال پرداخته شده است.

کليدواژه ها

ارزشیابی کیفی- توصیفی، تکالیف تلفیقی و مهارت محور در ریاضی، تفّکر خلّاق، تفاوت های فردی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مطهره قمری , 1401 , استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]