استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
Evaluation standards and the role of different examinations in mathematics education
نویسندگان :
مطهره قمری ( آموزش و پرورش ) , طیبه قمری ( آموزش و پرورش )
چکیده
با توجّه به اهداف آموزشی و اهمیت ارزشیابی مناسب از فرآیند یادگیری-یاددهی در ابتدا به بررسی چیستی و چرایی و چگونگی ارزشیابی کیفی-توصیفی و استفاده از ابزارهای مختلف در ارزشیابی می پردازیم. به عنوان معلّم با باور این که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری مختص به خود را دارد باید به دنبال یافتن روش ها و ابزارهای گوناگون برای بررسی توانایی ها و یادگیری دانش آموزان بود. و در ادامه نیازسنجی های مربوط به این روش را با نظرات سه گروه بررسی کرده و در هر جدول نظرات هر گروه کدگذاری شده و در نهایت به تجزیه و تحلیل هر سوال پرداخته شده است.کليدواژه ها
ارزشیابی کیفی- توصیفی، تکالیف تلفیقی و مهارت محور در ریاضی، تفّکر خلّاق، تفاوت های فردیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مطهره قمری , 1401 , استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.