پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی

Evaluation standards and the role of different examinations in mathematics education
نویسندگان :

مطهره قمری ( آموزش و پرورش ) , طیبه قمری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

با توجّه به اهداف آموزشی و اهمیت ارزشیابی مناسب از فرآیند یادگیری-یاددهی در ابتدا به بررسی چیستی و چرایی و چگونگی ارزشیابی کیفی-توصیفی و استفاده از ابزارهای مختلف در ارزشیابی می پردازیم‌‌. به عنوان معلّم با باور این که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری مختص به خود را دارد باید به دنبال یافتن روش ها و ابزارهای گوناگون برای بررسی توانایی ها و یادگیری دانش آموزان بود. و در ادامه نیازسنجی های مربوط به این روش را با نظرات سه گروه بررسی کرده و در هر جدول نظرات هر گروه کدگذاری شده و در نهایت به تجزیه و تحلیل هر سوال پرداخته شده است.

کليدواژه ها

ارزشیابی کیفی- توصیفی، تکالیف تلفیقی و مهارت محور در ریاضی، تفّکر خلّاق، تفاوت های فردی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مطهره قمری , 1401 , استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • دانش محتوایی – پداگوژیکی فناورانه ی معلم و آموزش ریاضی در عصر دیجیتال
  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • بررسی علتهای افت کیفیت آموزش ریاضی در مدارس ایران و ارائه راهکارهای علمی و عملی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]