استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
Using conceptual maps in school geometry testing
نویسندگان :
صمد شعباني فر ( مركز شهيد بهشتي ( دانشگاه فرهنگيان ) ) , عليرضا رمضانيان ( مركز شهيد بهشتي ( دانشگاه فرهنگيان ) )
چکیده
یکی از روش های نوین در ارزشیابی استفاده از سوالاتی به صورت نقشه مفهومی می باشد. استفاده از نقشه مفهومی در فرایند آموزش بر درک روابط طولی و عرضی بین مطالب بهم پیوسته و درک معنادار از مفاهیم کمک شایانی می کند. از طرفی درس هندسه و مباحث آن نیاز به درک عمیقی از روابط طولی جهت استدلال و اثبات مسائل آن بوده و نیز استفاده از هندسه در درک دیگر دروس نیز به اهمیت آموزش و ارزشیابی آن با روش نقشه مفهومی می افزاید. در این مقاله با انتخاب فصل چندضلعی ها از کتاب هشتم ، ضمن مرور مبانی و مراحل ترسیم نقشه مفهومی چند نمونه سوال به صورت نقشه مفهومی جهت طرح در آزمون سازی و ارزشیابی این فصل ارائه شده است.کليدواژه ها
نقشه مفهومی، ارزشیابی ، کاربرد نقشه مفهومی در ارزشیابی و هندسه، چند ضلعی هاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:صمد شعباني فر , 1401 , استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.