پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي

Using conceptual maps in school geometry testing
نویسندگان :

صمد شعباني فر ( مركز شهيد بهشتي ( دانشگاه فرهنگيان ) ) , عليرضا رمضانيان ( مركز شهيد بهشتي ( دانشگاه فرهنگيان ) )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از روش های نوین در ارزشیابی استفاده از سوالاتی به صورت نقشه مفهومی می باشد. استفاده از نقشه مفهومی در فرایند آموزش بر درک روابط طولی و عرضی بین مطالب بهم پیوسته و درک معنادار از مفاهیم کمک شایانی می کند. از طرفی درس هندسه و مباحث آن نیاز به درک عمیقی از روابط طولی جهت استدلال و اثبات مسائل آن بوده و نیز استفاده از هندسه در درک دیگر دروس نیز به اهمیت آموزش و ارزشیابی آن با روش نقشه مفهومی می افزاید. در این مقاله با انتخاب فصل چندضلعی ها از کتاب هشتم ، ضمن مرور مبانی و مراحل ترسیم نقشه مفهومی چند نمونه سوال به صورت نقشه مفهومی جهت طرح در آزمون سازی و ارزشیابی این فصل ارائه شده است.

کليدواژه ها

نقشه مفهومی، ارزشیابی ، کاربرد نقشه مفهومی در ارزشیابی و هندسه، چند ضلعی ها

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صمد شعباني فر , 1401 , استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • بررسی میزان آگاهی دبیران ریاضی از نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت و سازگرایی)
  • بررسی دلایل افت تحصیلی ریاضی، پیشنهادات و روشهای کاهش افت تحصیلی در زمینه نحوه تدریس
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • تاثیر ویژگیهای شخصیتی والدین بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]