بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
Examining the role of math education in reducing math anxiety with the DEA
نویسندگان :
انسیه خرمیان ( علوم و تحقیقات تهران )
چکیده
بسیاری از رشته های تحقیقی-تحصیلی از علوم انسانی و اقتصاد گرفته تا علوم مهندسی و پایه همگی به ریاضی به عنوان یک نیروی محرکه وابسته هستند. ریاضی از جمله دروس مهم یک دانش آموز در مقاطع گوناگون است که از بدو آموزش تا دوران تحصیل عالیه همراه فرد است. از گذشته تا کنون شنیدن نام ریاضی برای گروه قابل توجهی از دانش آموزان با ترس و اظطراب همراه بوده است اضطراب ریاضی وضعیت روانی است که به هنگام رویارویی با محتوای ریاضی چه در موقعیت آموزشی یادگیری چه در حل مسائل ریاضی و یا سنجش رفتار ریاضی در افراد پدید می آید. کیفیت در آموزش ریاضی یک مفهوم پیچیده و چند وجهی است و نویسندگان مختلفی از دیدگاه های متنوع روش هایی را برای کیفیت ارائه نموده اند. تصمیم گیری در انتخاب روش آموزش یکی از ارکان معلم است و به کار گیری روش های مناسب و متناسب با محیط آموزشی در توفیق آموزش و کاهش اضطراب دانش آموزان نقش موثری دارد. این مقاله به دنبال کارآمدترین روش آموزش است. هدف از این مقاله پیدا کردن بهترین روش آموزش برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان به کمک رتبه بندی در DEA می باشد.کليدواژه ها
تحلیل پوششی داده ها (DEA)، رتبه بندی، ارزیابی، DEA شبکهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.