پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA

Examining the role of math education in reducing math anxiety with the DEA
نویسندگان :

انسیه خرمیان ( علوم و تحقیقات تهران )

دانلود فایل   

چکیده

بسیاری از رشته های تحقیقی-تحصیلی از علوم انسانی و اقتصاد گرفته تا علوم مهندسی و پایه همگی به ریاضی به عنوان یک نیروی محرکه وابسته هستند. ریاضی از جمله دروس مهم یک دانش آموز در مقاطع گوناگون است که از بدو آموزش تا دوران تحصیل عالیه همراه فرد است. از گذشته تا کنون شنیدن نام ریاضی برای گروه قابل توجهی از دانش آموزان با ترس و اظطراب همراه بوده است اضطراب ریاضی وضعیت روانی است که به هنگام رویارویی با محتوای ریاضی چه در موقعیت آموزشی یادگیری چه در حل مسائل ریاضی و یا سنجش رفتار ریاضی در افراد پدید می آید. کیفیت در آموزش ریاضی یک مفهوم پیچیده و چند وجهی است و نویسندگان مختلفی از دیدگاه های متنوع روش هایی را برای کیفیت ارائه نموده اند. تصمیم گیری در انتخاب روش آموزش یکی از ارکان معلم است و به کار گیری روش های مناسب و متناسب با محیط آموزشی در توفیق آموزش و کاهش اضطراب دانش آموزان نقش موثری دارد. این مقاله به دنبال کارآمدترین روش آموزش است. هدف از این مقاله پیدا کردن بهترین روش آموزش برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان به کمک رتبه بندی در DEA می باشد.

کليدواژه ها

تحلیل پوششی داده ها (DEA)، رتبه بندی، ارزیابی، DEA شبکه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • آموزش ریاضی با آزمون ریاضی
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]