پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400

The effect of geogebra software training in virtual space on problem solving skills and problem-avoidance tendency of 10th grade mathematics students of Tizhoshan schools, districts 4 and 5 of Isfahan city in the academic year of 2021-2022
نویسندگان :

رضا زهیری هاشم آبادی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 بود. تحقیق حاضر با توجه به هدف، در زُمرة پژوهش‌های کاربردی؛ با توجه به نوع داده‌ها، کمّی و با توجه به ماهیّت و نوع مطالعه، در ردیف پژوهش‌های نیمه‌آزمایشی و بر اساس طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری را کلیه دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 تشکیل دادند. در این پژوهش، نمونه‌گیری به روش نمونه‌گیری در دسترس و 30 نفر از دانش‌آموزان انتخاب و به صورت تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در این تحقیق از پرسشنامه مهارت حل‌مسأله هپنر و پترسون (1982)، و همچنین جهت اندازه‌گیری متغیر سبک گرایش- اجتناب از پرسشنامه کسیدی و لانگ (1996)، استفاده شده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در این تحقیق به دو صورت توصیفی و استنباطی صورت گرفته است که در بخش آمار توصیفی، داده‌ها با استفاده از آماره‌های میانگین و انحراف‌معیار و در بخش آمار استنباطی، آزمون تحلیل کوواریانس به منظور تعدیل پیش‌آزمون و کنترل اثرات آن بر نتایج پس‌آزمون مورد استفاده قرار گرفته است. کلیة مراحل تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار 21SPSS. صورت گرفت. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 مؤثر است.

کليدواژه ها

نرم‌افزار جئوجبرا، فضای مجازی، مهارت حل‌مسأله، گرایش- اجتناب حل‌مسأله.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رضا زهیری هاشم آبادی , 1401 , تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
  • ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
  • یادگیری ریاضی با بازی
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]