پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم

The effect of self efficacy on improve of mattematics in fifth grade
نویسندگان :

اعظم زارع ( دبستان شهید قریشی )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه ی آماری آن دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 1400-1401 در شهر قم بودند. نمونه پژوهش 52 دانش آموز (26 نفر گروه آزمایش و 26 نفر گروه کنترل) بود که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس خودکارآمدی پاتریک، هیکس و راین(1997) و به منظور سنجش پیشرفت درس ریاضی از نمره های ترم اول و میان ترم دوم استفاده شد. آموزش خودکارآمدی برای گروه آزمایش به مدت 8 جلسه ارائه گردید. در مقیاس درجه بندی میان ترم اول دو گروه در پیش آزمون تفاوت چندانی مشاهده نشد؛ در حالی که در پس آزمون بین مقیاس درجه بندی گروه آزمایش و گروه گواه تفاوت چشمگیری مشاهده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد آموزش خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد. هم چنین یادگیری این مهارت بر ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان موثر است.

کليدواژه ها

خودکارآمدی، پیشرفت درس ریاضی، دانش آموزان پایه پنجم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم زارع , 1401 , تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]