تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
The effect of self efficacy on improve of mattematics in fifth grade
نویسندگان :
اعظم زارع ( دبستان شهید قریشی )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه ی آماری آن دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 1400-1401 در شهر قم بودند. نمونه پژوهش 52 دانش آموز (26 نفر گروه آزمایش و 26 نفر گروه کنترل) بود که با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس خودکارآمدی پاتریک، هیکس و راین(1997) و به منظور سنجش پیشرفت درس ریاضی از نمره های ترم اول و میان ترم دوم استفاده شد. آموزش خودکارآمدی برای گروه آزمایش به مدت 8 جلسه ارائه گردید. در مقیاس درجه بندی میان ترم اول دو گروه در پیش آزمون تفاوت چندانی مشاهده نشد؛ در حالی که در پس آزمون بین مقیاس درجه بندی گروه آزمایش و گروه گواه تفاوت چشمگیری مشاهده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد آموزش خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد. هم چنین یادگیری این مهارت بر ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان موثر است.کليدواژه ها
خودکارآمدی، پیشرفت درس ریاضی، دانش آموزان پایه پنجمکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اعظم زارع , 1401 , تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.