بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانشآموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
Evaluation of learning disability in mathematics course for second and third grade elementary school girls in the second district of Yazd in the academic year 2021-2022
نویسندگان :
راضیه پارسا ( دانشگاه پیام نور مرکز کرمان ) , اکبر رضایی ( دانشگاه پیام نور مرکز کرمان )
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانشآموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400 بود. تحقیق حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی است. این پژوهش از لحاظ نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی و از شاخه پیمایشی است که به شیوه مقطعی صورت پذیرفت. جامعه آماری شامل 7139 دانشآموز دختر پایه دوم و سوم مدارس ابتدایی ناحیه دو شهر یزد است که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه مطابق با فرمول کوکران برابر با 365 نفر از دانشآموزان دختر پایه دوم و سوم برآورد شد كه اين تعداد به شيوة تصادفي خوشهای چندمرحلهای به عنوان نمونه آماری شرکت کردند. در این تحقیق از آزمون هوشي ريون و آزمون رياضيات ايرانی كيمت استفاده گردید. در تحقيق حاضر به منظور توصیف وضعیّت موجود از میانگین، انحراف استاندارد و ...؛ همچنین برای بیان نرمال یا غیرنرمال بودن دادههای متغیرها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تحلیل از آزمون t دو نمونه مستقل استفاده شد. کلیه مراحل تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار 21.SPSS انجام گردید. در نهایت یافتهها نشان داد که میزان شیوع اختلال یادگیری در درس ریاضی در پایه دوم نسبت به پایه سوم، شایعتر است.کليدواژه ها
یادگیری، اختلال یادگیری، اختلال یادگیری ریاضی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:راضیه پارسا , 1401 , بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانشآموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.