پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش

Review of the book (1) Eleventh Grade Secondary School Based on the Roman William and Flash Method
نویسندگان :

محمدجواد عرب ( دانشگاه تهران ) , آرین اسکینی ( مدرسه شاهد حاج رضا تهرانی )

دانلود فایل   

چکیده

کتاب‌های درسی باید در روند توسعه‌دهندگی علم، حل مشکلات، پیش‌بینی‌آینده و رفع نیاز‌های جامعه قرار گیرند. این امر نیازمند آن است که ارتباط صحیح و علمی بین دانش‌آموزان، کتب و معلمان برقرار شود و کتب درسی از شکل‌های یادگیری سطحی و محتوای‌غیرفعال خارج شوند. تحلیل کتب درسی می‌تواند عاملی باشد در رسیدن به این مهم. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل کتاب حسابان(۱) براساس تکنیک ویلیام رومی و روش فلش انجام شده‌است. بررسی حاصل، نشان‌دهنده آن است که متن این کتاب، محتوایی فعال و مناسب را دربردارد ولی از دیدگاه بحث خوانایی و روش فلش، این متن نسبتا دشوار است.

کليدواژه ها

تحلیل کتاب، حسابان(۱)، روش ویلیام‌رومی، روش فلش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمدجواد عرب , 1401 , بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • تاثیر آموزش فعال بر یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی
  • پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]