پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی

The learning process of modeling in mathematics: with the approach of application in life
نویسندگان :

زهرا نظیفی ( اداره آموزش و پرورش بجستان، خراسان رضوی )

دانلود فایل   

چکیده

مدل سازی ریاضی و کاربردهای آن حوزه‌ای از پژوهش در آموزش ریاضی است که در سال‌های اخیر به طور جدی مورد توجه محققان و آموزشگران ریاضی واقع شده است. مطالعه حاضر با رویکردی کاربردی به ریاضی و سهم آن در زندگی روزمره به تشریح مدل سازی در ریاضی پرداخته شد و بعد از تبیین مبانی نظری مدل سازی و چگونگی پیاده سازی آن در ریاضی به صورت اسنادکاوی، با ارائه مثال هایی ملموس و برگرفته از زندگی روزمره، مطالعه را به طور خاصی غنی ساخت. مطالعه حاضر به بهره گیری از مدل سازی در یادگیری ریاضی را پیشنهاد نمود.

کليدواژه ها

مدل سازی، ریاضی، کاربرد، زندگی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا نظیفی , 1401 , فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]