پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی

The learning process of modeling in mathematics: with the approach of application in life
نویسندگان :

زهرا نظیفی ( اداره آموزش و پرورش بجستان، خراسان رضوی )

دانلود فایل   

چکیده

مدل سازی ریاضی و کاربردهای آن حوزه‌ای از پژوهش در آموزش ریاضی است که در سال‌های اخیر به طور جدی مورد توجه محققان و آموزشگران ریاضی واقع شده است. مطالعه حاضر با رویکردی کاربردی به ریاضی و سهم آن در زندگی روزمره به تشریح مدل سازی در ریاضی پرداخته شد و بعد از تبیین مبانی نظری مدل سازی و چگونگی پیاده سازی آن در ریاضی به صورت اسنادکاوی، با ارائه مثال هایی ملموس و برگرفته از زندگی روزمره، مطالعه را به طور خاصی غنی ساخت. مطالعه حاضر به بهره گیری از مدل سازی در یادگیری ریاضی را پیشنهاد نمود.

کليدواژه ها

مدل سازی، ریاضی، کاربرد، زندگی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا نظیفی , 1401 , فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
  • عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
  • همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
  • بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]