بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
Investigating the new teaching methods (manipulation and games) in creating interest and improving the mathematical performance of elementary school students
نویسندگان :
سجاد عرفانی ( . ) , فریده شیر علیزاده ( . ) , صفیه شکوهی ( . ) , زینت تدین سرند ( . )
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی نقش دست ورزی و بازی در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی بوده است. یکی از روش های جدید و نوین آموزش، استفاده از دست ورزی و بازی در امر تدریس می باشد که در این روش ها همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی می توان مطالب درسی و آموزشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند و بازی موقعیتهای پیچیده زندگی و مفاهیم مشکل آموزشی را به گونه ای ساده نمایان می کند وآنان دچار رخوت نمی شوند و در نتیجه مفاهیم را به راحتی می آموزند. همچنین تحقیقات آموزشی نشان می دهد که ماندگارترین یادگیري زمانی رخ می دهد که دانش آموزان فعالانه فهم ریاضی خود را می سازند و این اغلب از طریق دست سازه ها به انجام می رسد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی- تحلیلی بود که با استفاده از منابع کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است نتایج این پژوهش حاکی از آن است که روش تدریس مبتنی بر دست ورزی و بازی درایجاد علاقه و پیشرفت یادگیری مسائل ریاضی موثرتر است.کليدواژه ها
دست ورزی، بازی، علاقه، پیشرفت عملکرد ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سجاد عرفانی , 1401 , بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.