پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار

effective role of teacher in the realistic mathematics education
نویسندگان :

عبدالحمید چک نژاد ( آموزش و پرورش شهرستان بهبهان ) , ندا توانایی ( بهبهان )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از رویکردهای نوین آموزش ریاضی، آموزش ریاضیات واقعیت مدار بوده که بر ارائه ی مطالب و مفاهیم ریاضی، با توجه به کاربرد آن در دنیای واقعی تاکید دارد. در این مقاله پس از معرفی آموزش ریاضیات واقعیت مدار و بیان ویژگی های آن، به نقش معلم در پیشبرد این رویکرد پرداخته، سپس فعالیتی واقعیت مدار با موضوع بردار از ریاضی پایه ی هفتم ارائه می شود که به وسیله ی نویسندگان طراحی و در دو نوع کلاس حضوری و غیر حضوری اجرا شده است. فعالیتی که با راهنمایی معلم به کشف دانش ریاضی به وسیله ی خود دانش آموز منجر و باعث درک عمیق مبحث مورد نظر می گردد. نتایج به دست آمده نشان می دهد حضور معلم در کلاس و هدایت ایده های مطرح شده از طرف دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و سرعت بخشیدن به فرآیند یاددهی-یادگیری داشته و به نوعی غیرقابل جایگزین می باشد. همچنین طراحی فعالیت های واقعیت مدار به وسیله ی معلمان و استفاده از آن در کلاس درس، می تواند ضمن علاقمند ساختن دانش آموزان به ریاضی، در توسعه ی حرفه ای معلمان موثر بوده و مورد توجه برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد.

کليدواژه ها

کلیدواژه ها: آموزش ریاضیات واقعیت مدار، زندگی واقعی، طراحی فعالیت، بردار

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ندا توانایی , 1401 , نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • نقد وبررسی ساحت های شش گانه سندتحول بنیادین درکتب درسی ریاضی دوره دوم ابتدایی
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]