راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
Strategies to create interest in elementary school students in mathematics
نویسندگان :
سیدمحمدعلی تقوی ( پردیس شهید رجایی سمنان ) , مهران قانع پور ( پردیس شهید رجایی سمنان )
چکیده
نظام های آموزشی هر کشور وبه تبع آن محققین آموزشی ومعلمین مدارس آن ها همواره در صدد یافتن بهترین راه حل های ممکن برای ایجاد علاقه،سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری وبکاربستن دانسته های کسب شده در علوم مختلف و مسائل روزمره جوامع خود می باشند تادر یک رقابت سالم و گسترده جهانی، به توانند گوی سبقت را از سایر ملل به ربایند.از روش های نیل به اهداف کلان نظام های آموزشی کشورها، ارزیابی تعددوژرفای انواع تحقیقات علمی آن کشور می باشد.تحقیق حاضر به روش اقدام پژوهی، به بیان وتشریح چگونگی تغییر دیدگاه دانش آموزان نسبت به درس ریاضی ، به وسیله یکی از روش های ایجاد علاقه که همانا (( تهیه ابزار واستفاده از رسانه های آموزشی توسط دانش آموزان در کلاس درس)) می باشد، ، پرداخته است. نتایچ به دست آمده دلالت به تبدیل نگرش منفی به یک نگرش مثبت وقابل قبول در مورد تاثیر رسانه های آموزشی استفاده شده توسط دانش آموزان، بر ایجاد علاقه به درس ریاضی است.آن چه در ادامه خواهد آمد، می تواند بیانگر مسیر های هموار یا ناهموار، انتخاب راه حل نهایی از بین کوره راه های متعدد ، ارائه دهنده سر نخ های اکتشافی برای محققین ومعلمین، بررسی انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی، کیفیت تدریس ریاضی،ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی ریاضی و در پایان پیشنهاداتی در جهت بهبود آموزش و ارتقای کیفی برنامه درسی ریاضیات در راستای علمی و کاربردی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد.کليدواژه ها
درس ریاضی، علاقه مندی، انگیزه ، راهکارهای افزایش علاقهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدمحمدعلی تقوی , 1401 , راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.