پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی

Analysis of the content of the 12th grade experimental math book based on William Rumi s method
نویسندگان :

زهرا رستمی ( دانشگاه سمنان - آموزش و پرورش شهرستان میامی ) , انسیه نبی زاده ( آموزش و پرورش شهرستان میامی )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای متن، تصاویر و تمرینات کتاب درسی ریاضی3 پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و روش مورد نظر تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری پژوهش یعنی کتاب ریاضی 3 پایه دوازدهم در 151 صفحه و 7 فصل تالیف شده است. در این تحقیق 20 درصد از متن کتاب و همچنین 20 درصد از تصاویر و 90 درصد از تمرینات کتاب مورد بررسی قرار گرفته و در پایان تحقیق انجام شده یافته های زیرحاصل شده است. در بخش متن و تصاویر با توجه به ضریب درگیری به دست آمده در هر بخش کتاب فعال می باشد ولی برای مطلوب تر شدن این ضرایب لازم است تغییراتی حاصل شود چون ضرایب درگیری در ابتدای سطح مجاز در تکنیک ویلیام رومی قرار دارد. ضریب درگیری در بخش تمرینات 75 به دست آمده که نشان دهنده این است که تمرینات بیش از حد فعالیت محور بوده و تقریبا در هر سوالی دانش آموز را به تجزیه و تحلیل وا داشته و از او فعالیت زیادی می طلبد در حالیکه به اطلاعات کافی و شرایط فراگیر توجه نمی شود لذا ضریب درگیری این قسمت بسیار بالا بوده و کتاب مناسب نیست.

کليدواژه ها

تحلیل محتوا، روش ویلیام رومی، ریاضی 3، دوازدهم تجربی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
انسیه نبی زاده , 1401 , تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها
  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • آموزش ریاضی با آزمون ریاضی
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]