پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن

New and general (final) formula of collatz conjecture theorem and its proof
نویسندگان :

شعیب رجبی ( سازمان آموزش و پرورش استان فارس- شهرستان جویم )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله کوشش شده است تا قضیه حدس کولاتز را اثبات نماید. و سعی شده است که از خود فرمول های ریزتر مورد استفاده قرار گیرد تا به فرمولی کلی تر رسیده شود. و به نظر می رسد این روش، روشی جدید و فرمول کلی بدست آمده نیز جدید باشد. در نگارش این مقاله و همچنین اثبات این قضیه با دو دید کلی به این موضوع نگاه شده است : اول اینکه فرمول های ریز حدس کولاتز از یک فرمول پنهان کلی تر نشآت گرفته است. و دوم اینکه تمامی اعداد طبیعی و حتی اعداد فرد نیز باید در رشته مجذور عدد 2 قرار گیرند. که در این مقاله با این دو دید کلی به اثبات حدس کولاتز پرداخته شده است. که در نهایت منجر به پدید آمدن فرمول کلی شده است.که می توان این فرمول را نیز اثبات نمود. هدف از نوشتن این مقاله اثبات کردن یکی از مسائل حل نشده ی ریاضی به اسم حدس کولاتز می باشد . حدسی که در عین پیچیدگی، راه حل ساده ای دارد و85 سال در ابهام بوده. جذابیت این حدس زمانی دو چندان می شود که متوجه شوید این حدس حتی برای دانش آموزان هم قابل فهم است اما اثبات آن حتی برای دانشمندان و ریاضیدانان هم دشوار می باشد همانطور که سدریک ویلانی برنده جایزه ی فیلدز ریاضیات در سال 02۱2 درمورد این حدس می گوید که مغزش برای پیگیری و حل این مسئله کوچک است.

کليدواژه ها

اثبات، فرمول جدید، حدس کولاتز،روش جدید

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • بررسی وتبیین راهکار موثر آموزش ریاضیات جهت کارآیی بیشتر در مدارس
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]