تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده
The effect of math teaching method along with games on the learning of fifth grade students in naghadeh cityy
نویسندگان :
وحید ابراهیمی ( دانشگاه مراغه ) , معصومه صابر ( دانشگاه ارومیه )
چکیده
این تحقیق به منظور بررسی تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده انجام شد. تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل است. تعداد 8 مدرسه به صورت خوشه ای انتخاب و از آن ها 140 دانش آموز شامل 70 نفر گروه آزمایش (35 پسر و 35 دختر) و 70 نفر گروه کنترل (35 پسر و 35 دختر) به صورت تصادفی انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده ها که شامل آمار توصیفی و استنباطی بود با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. برای بررسی تفاوت معنی دار بین متغیرها از آزمون t استفاده شد. نتایج نشان داد دانش آموزان گروه آزمایش دارای پیشرفت تحصیلی بهتری نسبت به گروه کنترل هستند که پیشرفت دانش آموزان پسر گروه آزمایش بیشتر از دانش آموزان دختر بود. تفاوت گروه آزمایش و کنترل در دانش آموزان پسر و دختر معنی دار است. تفاوت دانش آموزان پسر و دختر گروه آزمایش معنی دار است. نتیجه به دست آمده نشان می دهد که روش تدریس ریاضی همراه با بازی می تواند در یادگیری دانش آموزان مؤثر باشد.کليدواژه ها
بازی، پیشرفت تحصیلی، درس ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:وحید ابراهیمی , 1401 , تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.