پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله مدلسازی ریاضی و نقش آن در زندگی دانش آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

مدلسازی ریاضی و نقش آن در زندگی دانش آموزان

Mathematical modeling and its role in student s lives
نویسندگان :

داود فرخی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ) , بهزاد اسماعیلی ( آموزش وپرورش تبریز - ناحیه1 )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله به تشریح مدل‌سازی ریاضی و آموزش آن برای دانش‌آموزان می‌پردازیم. با مطرح کردن سناریوهای حل مسئله به گونه‌ای که دانش‌آموزان در آن نقش فعال داشته باشند به نقش مدل‌سازی در یادگیری مطالب ریاضی و فهم مسائل واقعی زندگی اشاره می‌کنیم. در بخش دوم سعی کرده‌ایم به طور دقیق مدل‌سازی را تعریف کنیم که این‌کار با مطرح کردن چند مثال آموزنده و همچنین بیان نکات مهم انجام شده است. در بخش سوم ضمن بیان مطالب مربوط به مدل‌سازی در دوره دبیرستان، نکات اشاره شده در بخش دوم را بیشتر و بهتر بررسی کرده‌ایم.

کليدواژه ها

مدل‌سازی ریاضی، فرایند مدل‌سازی، مسائل کاربردی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , مدلسازی ریاضی و نقش آن در زندگی دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان
  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
  • الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
  • سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
  • تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]