پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی

Teaching problem solving strategies in elementary school
نویسندگان :

احمد کریمی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

حل مسأله از ارکان مهم آموزش ریاضیات است و به عنوان یکی از مهم ترین اهداف آموزش ریاضی در مدرسه، مورد توجه دست اندرکاران امر آموزش قرار دارد.با توجه به تغییرات کتاب هاي درسی با رویکرد جدید تدریس و اهمیت اهداف فرآیندي در کتاب هاي ریاضی ، اهمیت یادگیري و یاددهی حل مسأله براي دانش آموزان و مربیان افزایش یافته است. از آنجا که دانش آموزان به دنبال ارتباط بین ریاضیات و محیط طبیعی پیرامون خود هستند طرح مسأله هاي مفید و کاربردي باعث ایجاد انگیزه و رغبت آنان در یادگیري درس ریاضیات می شود . در ارائه مسأله هاي ریاضی به دانش آموزان ، بیشتر دانش آموزان با مشکل روبرو می شوند و نمی توانند مسأله را حل کنند یا بعضی اوقات حتی اگر مسأله را فراگیرند و بعد در همان مسأله تغییرات جزئی اعمال شود از حل آن عاجز می مانند.بنابراین آموزش راهبُردهای حل مسأله به دانش آموزان می تواند مهارت حل مسأله را در آنان، بهبود ببخشد و در آنان انگیزه بیش تری برای یادگیری ریاضی به وجود آورد. در این مقاله سعی داریم تا با بررسی مبحث حل مسأله در ریاضی دوره ابتدایی و معرفی راهبُرد های حل مسأله،آموزش حل مسأله را براي آموزگاران تسهیل کنیم.

کليدواژه ها

راهبُردها، توانایی حل مسأله،دانش آموزان ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
احمد کریمی , 1401 , آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • ریاضی چسبکی; روشی جدید برای آموزش ریاضی
  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]