پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی

Teaching problem solving strategies in elementary school
نویسندگان :

احمد کریمی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

حل مسأله از ارکان مهم آموزش ریاضیات است و به عنوان یکی از مهم ترین اهداف آموزش ریاضی در مدرسه، مورد توجه دست اندرکاران امر آموزش قرار دارد.با توجه به تغییرات کتاب هاي درسی با رویکرد جدید تدریس و اهمیت اهداف فرآیندي در کتاب هاي ریاضی ، اهمیت یادگیري و یاددهی حل مسأله براي دانش آموزان و مربیان افزایش یافته است. از آنجا که دانش آموزان به دنبال ارتباط بین ریاضیات و محیط طبیعی پیرامون خود هستند طرح مسأله هاي مفید و کاربردي باعث ایجاد انگیزه و رغبت آنان در یادگیري درس ریاضیات می شود . در ارائه مسأله هاي ریاضی به دانش آموزان ، بیشتر دانش آموزان با مشکل روبرو می شوند و نمی توانند مسأله را حل کنند یا بعضی اوقات حتی اگر مسأله را فراگیرند و بعد در همان مسأله تغییرات جزئی اعمال شود از حل آن عاجز می مانند.بنابراین آموزش راهبُردهای حل مسأله به دانش آموزان می تواند مهارت حل مسأله را در آنان، بهبود ببخشد و در آنان انگیزه بیش تری برای یادگیری ریاضی به وجود آورد. در این مقاله سعی داریم تا با بررسی مبحث حل مسأله در ریاضی دوره ابتدایی و معرفی راهبُرد های حل مسأله،آموزش حل مسأله را براي آموزگاران تسهیل کنیم.

کليدواژه ها

راهبُردها، توانایی حل مسأله،دانش آموزان ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
احمد کریمی , 1401 , آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • بررسی وتبیین راهکار موثر آموزش ریاضیات جهت کارآیی بیشتر در مدارس
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • شناسايي رويكردهاي دانشجو معلمان دوره‌ي ابتدايي در حل مسائل مرتبط با تقارن
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]