بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
Investigating the reasoning of 11th grade female students in the field of humanities in the topic of function
نویسندگان :
اعظم حجازی نوقابی ( آموزش و پرورش منطقه رضویه ) , فهیمه کلاهدوز ( آموزش و پرورش شهرستان دهاقان )
چکیده
هدف این مطالعه، بررسی درک و استدلال دانشآموزان دختر رشته علوم انسانی از مبحث تابع میباشد. در این مطالعه، 60 نفر از دانشآموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی در یکی از مناطق شهرستان مشهد به صورت تصادفی انتخاب شدهاند. نمونهگیری تصادفی ساده بود و بر اساس آزمون فرضیه یک نمونه و تعیین خطای نوع اول و دوم معین، حجم نمونه تعیین شد. ابزار اندازهگیری، آزمون محقق ساخته میباشد که روایی آن مورد تایید متخصصین امر قرار گرفت و آلفای کرونباخ، رقم 0.7 را نشان داد. نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر بیانگر آن بود که به نظر میرسد دانشآموزان بر شکل استدلال بیشتر از محتوای آن توجه میکنند. همچنین از بین سه شکلِ استدلال روایتگونه، صوری و تجربی با مثال، دانشآموزان چه برای متقاعد کردن خود و چه برای دریافت نمره بهتر از معلم، استدلال صوری را معتبرتر میدانند. همچنین میتوان نتیجه گرفت که دانشآموزان تصور میکنند که هرچه استفاده از نمادها و روابط ریاضی در استدلال بیشتر باشد، استدلال معتبرتر میباشد.کليدواژه ها
استدلال، تابع، رشته علوم انسانی، دانش آموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اعظم حجازی نوقابی , 1401 , بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.