پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع

Investigating the reasoning of 11th grade female students in the field of humanities in the topic of function
نویسندگان :

اعظم حجازی نوقابی ( آموزش و پرورش منطقه رضویه ) , فهیمه کلاهدوز ( آموزش و پرورش شهرستان دهاقان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این مطالعه، بررسی درک و استدلال دانش‌آموزان دختر رشته علوم انسانی از مبحث تابع می‌باشد. در این مطالعه، 60 نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی در یکی از مناطق شهرستان مشهد به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. نمونه‌گیری تصادفی ساده بود و بر اساس آزمون فرضیه یک نمونه و تعیین خطای نوع اول و دوم معین، حجم نمونه تعیین شد. ابزار اندازه‌گیری، آزمون محقق ساخته می‌باشد که روایی آن مورد تایید متخصصین امر قرار گرفت و آلفای کرونباخ، رقم 0.7 را نشان داد. نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر بیانگر آن بود که به نظر می‌ر‌سد دانش‌آموزان بر شکل استدلال بیشتر از محتوای آن توجه می‌کنند. همچنین از بین سه شکلِ استدلال روایت‌گونه، صوری و تجربی با مثال، دانش‌آموزان چه برای متقاعد کردن خود و چه برای دریافت نمره بهتر از معلم، استدلال صوری را معتبرتر می‌دانند. همچنین می‌توان نتیجه گرفت که دانش‌آموزان تصور می‌کنند که هرچه استفاده از نمادها و روابط ریاضی در استدلال بیشتر باشد، استدلال معتبرتر می‌باشد.

کليدواژه ها

استدلال، تابع، رشته علوم انسانی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم حجازی نوقابی , 1401 , بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • نقش خودپنداره ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بر علاقمندی به ریاضی در دانشجویان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • راههای افزایش کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاهها و تاثیر مثبت ریاضی در زندگی دانش آموزان
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]