پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع

Investigating the reasoning of 11th grade female students in the field of humanities in the topic of function
نویسندگان :

اعظم حجازی نوقابی ( آموزش و پرورش منطقه رضویه ) , فهیمه کلاهدوز ( آموزش و پرورش شهرستان دهاقان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این مطالعه، بررسی درک و استدلال دانش‌آموزان دختر رشته علوم انسانی از مبحث تابع می‌باشد. در این مطالعه، 60 نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی در یکی از مناطق شهرستان مشهد به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. نمونه‌گیری تصادفی ساده بود و بر اساس آزمون فرضیه یک نمونه و تعیین خطای نوع اول و دوم معین، حجم نمونه تعیین شد. ابزار اندازه‌گیری، آزمون محقق ساخته می‌باشد که روایی آن مورد تایید متخصصین امر قرار گرفت و آلفای کرونباخ، رقم 0.7 را نشان داد. نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر بیانگر آن بود که به نظر می‌ر‌سد دانش‌آموزان بر شکل استدلال بیشتر از محتوای آن توجه می‌کنند. همچنین از بین سه شکلِ استدلال روایت‌گونه، صوری و تجربی با مثال، دانش‌آموزان چه برای متقاعد کردن خود و چه برای دریافت نمره بهتر از معلم، استدلال صوری را معتبرتر می‌دانند. همچنین می‌توان نتیجه گرفت که دانش‌آموزان تصور می‌کنند که هرچه استفاده از نمادها و روابط ریاضی در استدلال بیشتر باشد، استدلال معتبرتر می‌باشد.

کليدواژه ها

استدلال، تابع، رشته علوم انسانی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم حجازی نوقابی , 1401 , بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]