پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین

Learning integer calculations using the ladder game to reach the treasure in the sky and the treasure under the ground
نویسندگان :

فاطمه ترابی ( دانشگاه دامغان ) , فاطمه حمیدی راد ( دانشگاه دامغان ) , اکرم سعیدی ( دانشگاه دامغان )

دانلود فایل   

چکیده

- بدون شک آموزش ریاضی وسیله ای نیرومند برای پرورش اندیشه و تقویت دقت و نواوری و خلاقیت در دانش اموزان می باشد . ایجاد تفکر ریاضی وار به منظور توانایی بکارگیری آن درحل مسائل روزمره و انتزاعی، از اهداف اساسی آموزش ریاضی محسوب می شود. ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد. درک درست اعداد صحیح و انجام عملیات ریاضی با این اعداد قسمت مهمی از سواد ریاضی برای دانش آموزان دوره متوسط اول می باشد . هدف از مقاله پیش روی، این است که باانتخاب روش مناسب تدریس موجب ترغیب دانش آموزان و تسهیل فرایند یادگیری در مبحث اعداد صحیح درس مهم ریاضیات شود .

کليدواژه ها

- اعداد صحیح، بازی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه ترابی , 1401 , یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقد وبررسی ساحت های شش گانه سندتحول بنیادین درکتب درسی ریاضی دوره دوم ابتدایی
  • نقش ارزشیابی و استانداردهای آن در آموزش ریاضی
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • مدلسازی ریاضی و نقش آن در زندگی دانش آموزان
  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • چالش‌های پیش روی آموزش‌ریاضی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه
  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]