پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان

Attitude towards mathematics lesson of first secondary students of Saravan city
نویسندگان :

میلاد وکیلی ( دانشگاه شهید بهشتی مشهد )

دانلود فایل   

چکیده

در پژوهش حاضر‌ سعی بر این است که نگرش به درس ریاضی دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه دوره اول شهرستان سراوان را در سال تحصیلی 1401-1400 بررسی شود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول شهرستان سراوان به تعداد 4801 نفر می‌باشد که از بین آن‌ها 357 نفر به‌عنوان نمونه براساس جدول مورگان با روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده‌های این پژوهش پرسشنامه نگرش به ریاضی ایکن‌ (1979)، بود که پایایی آن‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0، برآورد گردید. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها از فراوانی، درصد، میانگین، ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین نگرش به ریاضی دانش‌آموزان براساس جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد و میزان نگرش به ریاضی دانش‌آموزان دختر و پسر یکسان می‌باشد.

کليدواژه ها

نگرش، دانش‌آموزان، ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
میلاد وکیلی , 1401 , نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • آموزش ریاضی با آزمون ریاضی
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • کاربردی از نظریه اعداد دبیرستانی در زندگی روزمره
  • ارتباط روش تدریس و رفتار معلم با یادگیری ریاضی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
  • تأثیر بازی بر درک و حل مسائل ریاضی در دوره ی اول ابتدایی شهر اقلید
  • واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]