نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
Attitude towards mathematics lesson of first secondary students of Saravan city
نویسندگان :
میلاد وکیلی ( دانشگاه شهید بهشتی مشهد )
چکیده
در پژوهش حاضر سعی بر این است که نگرش به درس ریاضی دانشآموزان دختر و پسر متوسطه دوره اول شهرستان سراوان را در سال تحصیلی 1401-1400 بررسی شود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان متوسطه دوره اول شهرستان سراوان به تعداد 4801 نفر میباشد که از بین آنها 357 نفر بهعنوان نمونه براساس جدول مورگان با روش تصادفی خوشهای انتخاب گردید. ابزار گردآوری دادههای این پژوهش پرسشنامه نگرش به ریاضی ایکن (1979)، بود که پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0، برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از فراوانی، درصد، میانگین، ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین نگرش به ریاضی دانشآموزان براساس جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد و میزان نگرش به ریاضی دانشآموزان دختر و پسر یکسان میباشد.کليدواژه ها
نگرش، دانشآموزان، ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:میلاد وکیلی , 1401 , نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.