پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان

Investigating the level of application of standards and performance indicators of media literacy among primary school principals in Kerman province
نویسندگان :

آناهیتا ریاضی ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این پژوهش بررسی میزان کاربرد استانداردها و شاخص های عملکرد سواد اطلاعاتی در فضای مجازی بین مدیران مدارس ابتدایی شهر کرمان بود. سؤالات پژوهش با در نظر گرفتن استانداردهای سواد اطلاعاتی رسانه ای مخصوصا با رویکرد مجازی (توانایی درک قالب و گسترش اطلاعات، توانایی درک مکان و روش های دسترسی به منابع اطلاعاتی در آموزش های مجازی، توانایی ارزیابی انتقادی اطلاعات، استفاده از اطلاعات برای اهداف خاص، مورد بررسی قرار گرفت. و درک چگونگی موقعیت اجتماعی اطلاعات). این پرسش نامه ها با در نظر گرفتن متغیرهای جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی کامل شد. روش این تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل 350 نفر از مدیران دبستان های شهر کرمان بود که به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. 140 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه سواد اطلاعاتی با 66 گویه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بود که ضریب پایایی آن برابر 88/0 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که یک مدیر با سواد اطلاعاتی رسانه ای هر استاندارد تعریف شده برای به کا رگیری در آموزش مجازی را بیش از سطح متوسط می داند. ميانگين سواد اطلاعاتي مديران و رشته تحصيلي با مقدار 05/0 p≤تفاوت معناداري داشت.

کليدواژه ها

سواد، سواد اطلاعاتی، آموزش سواد اطلاعاتی رسانه ای، استانداردهای سواد اطلاعاتی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
آناهیتا ریاضی , 1401 , بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است.
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی
  • آموزش ‏حساب با بهره‌گیری از تاریخ ریاضیات و ادبیات منظوم
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین
  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]