پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی

influence perimary education on the mathematic education
نویسندگان :

هاجر اسدی ( دبستان دانشوران )

دانلود فایل   

چکیده

یادگیری عمیق موضوعات مخصوصا علم ریاضی باعث پرورش شکوفایی و خلاقیت شهروندانی می شود که در راستای تعلیم و تربیت آیندگان موثر خواهند بود.فعالیت های مکمل به عنوان قسمتی از تدریس فعال باید به گونه ای طراحی گردد که یادگیری موضوعات در زندگی روزمره ی دانش آموزان به کار آید.استفاده از این فعالیت ها در دوره ی ابتدایی به لحاظ اینکه دانش آموزان در سن جامعه پذیری قرار دارند و این زمان به درونی سازی ارزشها و علائق و مهارتها می پردازند بسیار مهم تر است. باید اذعان کرد که آموزش ریاضی به دلیل ماهیت خشکی که دارد با مشکلات زیادی روبرو بوده است و همین امر لزوم استفاده از فعالیت های گوناگون را جهت علاقه مندی دانش آموزان بیشتر می کند. لذا مقاله حاضر در صدد بیان تاثیر بهبود یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی می پردازد به: • افت کیفیت و آموزش ریاضی و ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان • نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی • ارائه تجربیات و نوآوری آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی همکاران،استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی • استفاده از فناوری اطلاعات و فرصت های آموزش مجازی • نقش سازمانها مردم نهاد نظیر انجمن ها ،خانه های ریاضی • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی • استانداردهای محتوائی تدریس،نقد و بررسی برنامه ها و کتب درسی،آموزش ضمن خدمت معلمان • چالش های آموزش علوم ریاضی در دانشگاه ها

کليدواژه ها

اهداف آموزش دوره ی ابتدایی،•افت کیفیت و آموزش ریاضی ،• استانداردهای ارزشیابی،• استانداردهای محتوائی تدریس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • همسو با تغییرات کتاب های درسی ریاضی از جبر ثابت به جبر تابعی: پیشنهادات تالیفی و پداگوژیکی
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • آماده سازی ذهن برای یادگیری
  • کاربردی از نظریه اعداد دبیرستانی در زندگی روزمره
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
  • آموزش ‏حساب با بهره‌گیری از تاریخ ریاضیات و ادبیات منظوم
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]