بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
influence perimary education on the mathematic education
نویسندگان :
هاجر اسدی ( دبستان دانشوران )
چکیده
یادگیری عمیق موضوعات مخصوصا علم ریاضی باعث پرورش شکوفایی و خلاقیت شهروندانی می شود که در راستای تعلیم و تربیت آیندگان موثر خواهند بود.فعالیت های مکمل به عنوان قسمتی از تدریس فعال باید به گونه ای طراحی گردد که یادگیری موضوعات در زندگی روزمره ی دانش آموزان به کار آید.استفاده از این فعالیت ها در دوره ی ابتدایی به لحاظ اینکه دانش آموزان در سن جامعه پذیری قرار دارند و این زمان به درونی سازی ارزشها و علائق و مهارتها می پردازند بسیار مهم تر است. باید اذعان کرد که آموزش ریاضی به دلیل ماهیت خشکی که دارد با مشکلات زیادی روبرو بوده است و همین امر لزوم استفاده از فعالیت های گوناگون را جهت علاقه مندی دانش آموزان بیشتر می کند. لذا مقاله حاضر در صدد بیان تاثیر بهبود یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی می پردازد به: • افت کیفیت و آموزش ریاضی و ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان • نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی • ارائه تجربیات و نوآوری آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی همکاران،استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی • استفاده از فناوری اطلاعات و فرصت های آموزش مجازی • نقش سازمانها مردم نهاد نظیر انجمن ها ،خانه های ریاضی • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی • استانداردهای محتوائی تدریس،نقد و بررسی برنامه ها و کتب درسی،آموزش ضمن خدمت معلمان • چالش های آموزش علوم ریاضی در دانشگاه هاکليدواژه ها
اهداف آموزش دوره ی ابتدایی،•افت کیفیت و آموزش ریاضی ،• استانداردهای ارزشیابی،• استانداردهای محتوائی تدریسکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.