ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
Creating interest in mathematics in primary school students
نویسندگان :
شهلا فروزان فر ( اداره آموزش و پرورش )
چکیده
یکی از درسهایی که در هر برنامه درسی دوره ابتدایی مورد توجه خاص قرار میگیرد و همواره جایگاه مهمی برای آن قائل شده است، درس ریاضی بوده است. طی سالهای اخیر و با توجه به ناکارآمدی برنامهها و سیاستگذاریهای آموزش ریاضی در ایران، مدیران، برنامهریزان و سیاستگذاران آموزشی، دائماً در فکر طراحی و اجرای برنامهای جدید، جامع و فراگیر بودهاند تا شاید این مشکل تا حدودی مرتفع شود اما با بررسیِ روند تغییر برنامهها و کتابهای درسی، مشاهده میشود که تغییراتِ شتابزده، گاهی باعث ایجاد فراز و فرودها و ناهمگونیهایی در تصمیمگیریهای برنامهای شده است. در حقیقت، اِعمال این تغییرات، نه تنها مشکلات برنامههای پیشین را مرتفع نکرد، بلکه میتواند موجب مشکلات پیشبینی نشده دیگری شود. این مهم، میتواند موضوع بررسی موشکافانهتری باشد. این پژوهش با تلفیقی از روش کیفی و کمی انجام شده است.در این تحقیق از روش های مشاهده ،مصاحبه شفاهی و کتبی برای بهبود رفتار دانش آموزانم استفاده شده است.شواهد یک قبل از تدریس و شواهد دو بعد از تدریس گردآوری شد. بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنهابا استفاده از روش هایی چون طرح درس ،روش های بازی و جذاب و تشویق توانستم دانش آموزان را به درس ریاضی علاقمند کنم.کليدواژه ها
روش تدریس، ریاضی،علاقمند کردن، بازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:شهلا فروزان فر , 1401 , ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.