پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان

Investigating practical methods in learning mathematics topics among students
نویسندگان :

رعنا حاجی پوری باسمنج ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس )

دانلود فایل   

چکیده

یادگیری ریاضیات بایستی به‌گونه‌ای طرح شود که دانشجو در حین آموزش با استفاده از تجربیات شخصی خودش به درک معنا و مفهوم ریاضی بپردازد. یک استاد نباید تبدیل به یک متکلم وحده شود و بایستی وسیله ای برای توسعه‌ی قدرت تحلیلی دانشجویان باشد تا دانشجویان به کمک استاد به توسعه‌ی فرایند تحلیل در ذهنشان مبادرت ورزند. از روش‌های کاربردی در آموزش ریاضیات به دانشجویان می‌توان به روش‌های مدل سازی، طرح نقشه و روش داربست اشاره کرد که ما در این مقاله بیشتر به روش داربست می‌پردازیم.

کليدواژه ها

داربست آموزشی، اهمیت ریاضیات، روشهای کاربردی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رعنا حاجی پوری باسمنج , 1401 , بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
  • سهمی اعداد اول
  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • بررسی دلایل افت تحصیلی ریاضی، پیشنهادات و روشهای کاهش افت تحصیلی در زمینه نحوه تدریس
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]