«چگونه توانستم بیعلاقگی و ضعف در درس ریاضی دانشآموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
"How I was able to improve the apathy and weakness in the mathematics lesson of the sixth grade students of Shahid Kalantari Primary School in Rumeshkan"
نویسندگان :
حسین جمشیدی ( آموزش و پرورش )
چکیده
چکیده : پژوهش حاضر بهمنظور تقویت یادگیری و علاقه به درس ریاضی در 18 نفر از دانشآموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه شهید کلانتری شهرستان رومشکان انجامشده است ، روش پژوهش اقدام پژوهی میباشد. هرچند در ابتدای سال تحصیلی با مشاهدهی رفتارهایی همچون عدم انجام درست تکالیف اضطراب، عدم اعتمادبهنفس و عدم توجه کافی به کلاس متوجه بیرغبتی و ضعف دانشآموزان به درس ریاضی شده بودم ، اما برای اثبات بیشتر این مسئله متوسل به استفاده از سایر وسایل جمعآوری اطلاعات مثل آزمون تست تشخیصی، مصاحبه، بررسی کارنامه پایه پنجم و سوال از مدیر و معلم سال قبلی شدم. بعد از بررسی مسائل فوق با کمک نظرات کارشناسان تربیتی مطالعه سایر اقدام پژوهی،استفاده ازتجربه همکاران، مشورت و جلسه با اولیا و دانشآموزان موفق به اجرای راهکارهای ذیل شدم. روشهای نوین تدریس ساخت وسایل کمکآموزشی توسط دانشآموزان، ایجاد ایستگاه ریاضی در محیط مدرسه و برنامه شاد، فعال کردن هرچه بیشتر گروهها،تکالیف مهارت محور ،طرح سوال توسط دانش آموزان و... . در آخر به اذعان همه و مقایسه نمرات دانش آموزان سطح یادگیری و علاقه دانشآموزان به درس ریاضی افزایش پیدا کرد و موجب پیشرفت دانشآموزان در این درس و ارتقاء سطح نمرات پایان ترم آن ها گردید. با توجه به پیشرفت ویروس کرونا و اینکه کلاس ها بیشتر مجازی و کمتر حضوری بود روش های صورت گرفته هم در مدرسه انجام شده و هم در بستر برنامه شاد .کليدواژه ها
کلمات کلیدی؛ تقویت علاقه و یادگیری ریاضی ، ارائه راهکار ها ، حل مشکل ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , «چگونه توانستم بیعلاقگی و ضعف در درس ریاضی دانشآموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم» , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.