پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

«چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»

"How I was able to improve the apathy and weakness in the mathematics lesson of the sixth grade students of Shahid Kalantari Primary School in Rumeshkan"
نویسندگان :

حسین جمشیدی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده : پژوهش حاضر به‌منظور تقویت یادگیری و علاقه به درس ریاضی در 18 نفر از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه شهید کلانتری شهرستان رومشکان انجام‌شده است ، روش پژوهش اقدام پژوهی می‌باشد. هرچند در ابتدای سال تحصیلی با مشاهده‌ی رفتارهایی همچون عدم انجام درست تکالیف اضطراب، عدم اعتمادبه‌نفس و عدم توجه کافی به کلاس متوجه بی‌رغبتی و ضعف دانش‌آموزان به درس ریاضی شده بودم ، اما برای اثبات بیشتر این مسئله متوسل به استفاده از سایر وسایل جمع‌آوری اطلاعات مثل آزمون تست تشخیصی، مصاحبه، بررسی کارنامه پایه پنجم و سوال از مدیر و معلم سال قبلی شدم. بعد از بررسی مسائل فوق با کمک نظرات کارشناسان تربیتی مطالعه سایر اقدام پژوهی،استفاده ازتجربه همکاران، مشورت و جلسه با اولیا و دانش‌آموزان موفق به اجرای راهکارهای ذیل شدم. روش‌های نوین تدریس ساخت وسایل کمک‌آموزشی توسط دانش‌آموزان، ایجاد ایستگاه ریاضی در محیط مدرسه و برنامه شاد، فعال کردن هرچه بیشتر گروه‌ها،تکالیف مهارت محور ،طرح سوال توسط دانش آموزان و... . در آخر به اذعان همه و مقایسه نمرات دانش آموزان سطح یادگیری و علاقه دانش‌آموزان به درس ریاضی افزایش پیدا کرد و موجب پیشرفت دانش‌آموزان در این درس و ارتقاء سطح نمرات پایان ترم آن ها گردید. با توجه به پیشرفت ویروس کرونا و اینکه کلاس ها بیشتر مجازی و کمتر حضوری بود روش های صورت گرفته هم در مدرسه انجام شده و هم در بستر برنامه شاد .

کليدواژه ها

کلمات کلیدی؛ تقویت علاقه و یادگیری ریاضی ، ارائه راهکار ها ، حل مشکل ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم» , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
  • یادگیری ریاضی با بازی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب رياضي سوم ابتدايي بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]