پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم

Examining the challenges and opportunities of virtual education as a supplement to the face-to-face teaching of mathematics courses for secondary school students
نویسندگان :

علیرضا بحرانی ( دانشگاه فرهنگیان بوشهر )

دانلود فایل   

چکیده

درس ریاضی یکی از مهم ترین دروس در متوسطه دوم می باشد که شیوع کرونا باعث تدریس و آموزش این درس به صورت مجازی شد. امادر دوران پساکرونا آیا می توان از آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری برای تدریس و آموزش دروس ریاضی متوسطه دوم استفاده کرد؟ در این پژوهش به این نتیجه دست یافته شد که با توجه به اهدافِ آموزش مجازی و حضوری، هیچ تعارضی بین اهداف این دو آموزش نبوده. و همچنین اجرای سبک های نوین تدریس ریاضی در قالب آموزش مجازی می تواند یادگیری را برای دانش آموز تسهیل کند. و همچنین بسترها و پلتفرم های آموزش مجازی، با توجه به قابلیت استفاده از ویدیو ، عکس و... آزادی عمل بیشتری را به معلم می دهند. بنابراین از نظر هدف ، سبک های آموزش و بسترهای آموزش مجازی، بین آموزش حضوری و مجازی تعارضی وجود ندارد و د برخی موارد آموزش مجازی می تواند به آموزش حضوری کمک کند. بنابراین آموزش مجازی می تواند به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم مورد استفاده قرار بگیرد.

کليدواژه ها

آموزش مجازی ، آموزش حضوری ، ریاضی ، متوسطه دوم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علیرضا بحرانی , 1401 , بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • تاثیر نرم جئوجبرا در آموزش ریاضیات دبیرستان
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]