بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
Examining the challenges and opportunities of using information and communication technology in mathematics education
نویسندگان :
متین بسطامی ( دانشگاه سمنان و آموزش و پرورش ) , علیرضا پورپناه ( دانشگاه سمنان و آموزش و پرورش ) , مصطفی غلامی ( دانشگاه شهرکرد و آموزش و پرورش )
چکیده
این ارائه بر اساس یک مطالعه بزرگتر است که هدف آن کشف فرصت ها و چالش های مختلف مؤثر بر ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری ریاضیات در مدارس متوسطه در شهرستان شاهرود بود. این پژوهش با طرح توصیفی پیمایشی انجام شد. برای جمع آوری داده ها از سه ابزار پرسشنامه، یک برنامه مصاحبه ساختاریافته و یک چک لیست مشاهده استفاده شد. این مطالعه در دوازده مدرسه متوسطه دولتی در شهرستان شاهرود انجام شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای این مطالعه نشان داد که معلمان با چالشهای عمدهای مانند توسعه مهارتها و دانش فنی خود و همچنین خودآموزی در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس خود مواجه هستند. این فقدان حمایت از ظرفیتسازی توسط این مطالعه نشان داد که علیرغم شور و شوق، به سهلانگاری معلمان در ادغام فناوری در تدریسشان کمک میکند. این مطالعه توصیه میکند که مرزهای جدیدی در زمینه یکپارچهسازی فناوری برای معلمان و دانشآموزان به منظور افزایش دسترسی به اطلاعات در دسترس قرار گیرد و ظرفیتسازی در یکپارچگی فناوری برای معلمان افزایش یابد و آگاهی در میان معلمان پیش از خدمت کارآموزانی که فناوری اطلاعات و ارتباطات را ادغام میکنند، ایجاد شود.کليدواژه ها
تدریس و یادگیری ریاضیات.فناوری اطلاعات و ارتباطات، چالش های مدرسه و معلم، آموزش و یادگیری ریاضیات.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.