پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی

Examining the challenges and opportunities of using information and communication technology in mathematics education
نویسندگان :

متین بسطامی ( دانشگاه سمنان و آموزش و پرورش ) , علیرضا پورپناه ( دانشگاه سمنان و آموزش و پرورش ) , مصطفی غلامی ( دانشگاه شهرکرد و آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

این ارائه بر اساس یک مطالعه بزرگتر است که هدف آن کشف فرصت ها و چالش های مختلف مؤثر بر ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری ریاضیات در مدارس متوسطه در شهرستان شاهرود بود. این پژوهش با طرح توصیفی پیمایشی انجام شد. برای جمع آوری داده ها از سه ابزار پرسشنامه، یک برنامه مصاحبه ساختاریافته و یک چک لیست مشاهده استفاده شد. این مطالعه در دوازده مدرسه متوسطه دولتی در شهرستان شاهرود انجام شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه نشان داد که معلمان با چالش‌های عمده‌ای مانند توسعه مهارت‌ها و دانش فنی خود و همچنین خودآموزی در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس خود مواجه هستند. این فقدان حمایت از ظرفیت‌سازی توسط این مطالعه نشان داد که علیرغم شور و شوق، به سهل‌انگاری معلمان در ادغام فناوری در تدریسشان کمک می‌کند. این مطالعه توصیه می‌کند که مرزهای جدیدی در زمینه یکپارچه‌سازی فناوری برای معلمان و دانش‌آموزان به منظور افزایش دسترسی به اطلاعات در دسترس قرار گیرد و ظرفیت‌سازی در یکپارچگی فناوری برای معلمان افزایش یابد و آگاهی در میان معلمان پیش از خدمت کارآموزانی که فناوری اطلاعات و ارتباطات را ادغام می‌کنند، ایجاد شود.

کليدواژه ها

تدریس و یادگیری ریاضیات.فناوری اطلاعات و ارتباطات، چالش های مدرسه و معلم، آموزش و یادگیری ریاضیات.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش‌های مجازی
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]