پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان

The effect of active teaching methods on learning mathematical calculations and beliefs of students
نویسندگان :

سحر گلخوار ( آموزش و پرورش ) , اطهر عباسیان لار ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از عوامل مهم در کیفیت بخشی نظام آموزشی معلم و توانایی های او در امر تدریس است. از این رو در مقاله پیش رو به بررسی تأثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی (محاسبات ریاضی) و خودباوری دانش‌آموزان پرداخته شده است. روش پژوهش به صورت آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون بوده و جامعة آماری این تحقیق شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دهم مدارس متوسطه دوم شهر گراش در سال تحصیلی 1401-1400 که به روش نمونه‌گیری در دسترس 60 نفر از دانش‌آموزان به صورت تصادفی ساده به دو گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) تقسیم شدند. در این تحقیق از آزمون ماتريس‌هاي پيشرونده ريون، آزمون محقق‌ساخته (معلم‌ساخته) پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه خودباوری استفاده شد. در این تحقیق به دو روش توصیفی و استنباطی به تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست ‌آمده پرداخته شد؛ کلیه مراحل تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار 21SPSS. انجام گرفت. در نهایت نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که بعد از ارائه روش فعال تدریس، بین میزان پیشرفت تحصیلی (محاسبات ریاضی) و نیز خودباوری دانش‌آموزان گروه‌ آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، تفاوت معناداری وجود دارد؛ لذا ارائه روش فعال تدریس مؤثر موجب پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان دختر پایه دهم مدارس متوسطه دوم شهر گراش در سال تحصیلی 1401-1400 شده است.

کليدواژه ها

روش فعال تدریس، پیشرفت تحصیلی، خودباوری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • تاثیر نرم جئوجبرا در آموزش ریاضیات دبیرستان
  • تاثیر تلفیق آموزش های نوین یاددهی – یادگیری و فناوری اطلاعات بر فرایند آموزش ریاضی دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی
  • معرفی ابزار کمک آموزشی الکتریکی برای تدریس جمع و تفریق به دانش‌آموزان پایه اول دبستان
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • بررسی طراحی بازی‌های آموزشی ویژه کسرهای مساوی و ساده‌کردن کسرها و اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه دو شهرستان یزد
  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]