تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانشآموزان
The effect of active teaching methods on learning mathematical calculations and beliefs of students
نویسندگان :
سحر گلخوار ( آموزش و پرورش ) , اطهر عباسیان لار ( آموزش و پرورش )
چکیده
یکی از عوامل مهم در کیفیت بخشی نظام آموزشی معلم و توانایی های او در امر تدریس است. از این رو در مقاله پیش رو به بررسی تأثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی (محاسبات ریاضی) و خودباوری دانشآموزان پرداخته شده است. روش پژوهش به صورت آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون بوده و جامعة آماری این تحقیق شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه دهم مدارس متوسطه دوم شهر گراش در سال تحصیلی 1401-1400 که به روش نمونهگیری در دسترس 60 نفر از دانشآموزان به صورت تصادفی ساده به دو گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) تقسیم شدند. در این تحقیق از آزمون ماتريسهاي پيشرونده ريون، آزمون محققساخته (معلمساخته) پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه خودباوری استفاده شد. در این تحقیق به دو روش توصیفی و استنباطی به تجزیهوتحلیل دادههای بهدست آمده پرداخته شد؛ کلیه مراحل تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار 21SPSS. انجام گرفت. در نهایت نتایج تحلیل دادهها نشان داد که بعد از ارائه روش فعال تدریس، بین میزان پیشرفت تحصیلی (محاسبات ریاضی) و نیز خودباوری دانشآموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، تفاوت معناداری وجود دارد؛ لذا ارائه روش فعال تدریس مؤثر موجب پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانشآموزان دختر پایه دهم مدارس متوسطه دوم شهر گراش در سال تحصیلی 1401-1400 شده است.کليدواژه ها
روش فعال تدریس، پیشرفت تحصیلی، خودباوریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانشآموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.