پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)

mathematics learning with Stem based on 21st century skills :Systematic Reviews
نویسندگان :

بیتا شکوری ( پژوهشسرای دانش آموزی ناحیه 3 تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

رشد رویکرد یادگیری بر پایه علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات (استم)، که با دانش میان رشته ای اجرا می شود در یادگیری و پژوهش در آموزش ریاضیات، به‌طور گسترده مورد استفاده قرارگرفته است. با این‌حال، استفاده از روش‌های یادگیری و تأثیر آن‌ها بر مهارت‌های قرن 21 ام به‌طور کامل شرح داده نشده است. پژوهش حاضر با استفاده از متون نظری و تحقیقات کتابخانه‌ای به مطالعات مروری (مرور نظام‌مند )، درباره استفاده از روش‌های مناسب در اجرای استم، به‌ویژه تأثیر آن بر یادگیری ریاضیات و مهارت‌های قرن 21 ام پرداخته است. در این مقاله از نتایج مطالعه 35 مقالات مرتبط با اهداف پژوهش از پایگاه‌های اطلاعاتی منتخب بین سال‌های 2012 تا 2021 استفاده ‌شده است. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تحقیقات مربوط به استم به ‌ویژه در مطالعه ریاضیات در 5 سال گذشته از سال 2016 افزایش چشمگیری داشته است. با این‌حال، نتایج بررسی این را هم نشان می‌دهند که استم در بهبود مهارت‌های حل مسئله و خلاقیت که از جنبه مهارت‌های قرن بیست و یکم است تأثیر بیشتری دارد ولی روی مهارت‌های مشارکتی و ارتباطی هنوز تأثیر کمی دارد. استم ازنظر استفاده از روش‌های یادگیری با روش پروژه محور (PjBL ) رابطه معناداری دارد. در واقع استم و روش های پروژه محور یک ترکیبی ایده آل در یادگیری به عنوان رویکردهای جایگزین و روش های یادگیری برای بهبود حل مسئله و خلاقیت می تواند استفاده شود.

کليدواژه ها

استم، یادگیری با روش پروژه محور(PjBL)، مهارت قرن 21 ام، مرور نظام مند.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بیتا شکوری , 1401 , یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری) , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • یادگیری ریاضی با بازی
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • چالش‌های پیش روی آموزش‌ریاضی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه
  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]