پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی

Content analysis of game-based teaching methods in elementary school mathematics books
نویسندگان :

راضیه نوروزی ( موسسه آموزش عالی تابناک )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های تدریس بربازی در کتاب های ریاضی دوره ابتدایی می باشد. روش این پژوهش از نوع تحلیل محتوای کمی بوده است. که از طریق بررسی صفحات آموزشی معلمان در فضای مجازی اینستاگرام این تحلیل ها اجرا شد. و هم چنین در جهت بررسی میزان کارایی روش های تدریس مبتنی بر بازی از روش پدیدارشناسی و مصاحبه استفاده شد. که از جمله یافته های این پژوهشموازد ذیل است: روش تدریس مبتنی بر بازی از جمله روش هایی است که پویاست و روش های متنوعی را از بازی های حرکتی، فکری و نمایشی ... در برمی گیرد. در صفحات شخصی معلمان بازی های دست ورزی، نمایشی و حرکتی در تدریس ریاضی استفاده شده بود. بیشترین بازی های مورد استفاده بازی های دست ورزی بود که در پایه های پایین تر استفاده شده و در پایه های بالاتر معلمان از بازی های آموزشی کمتر استفاده کرده اند. که معلمان استفاده از روش تدریس مبتنی بر بازی را موجب یادگیری سریعتر و ازطریق زبان کودک دانسته اند که منجر به یادگیری مهارت های مختلف نیز می شود و آموزشی تعاملی و آسان را برای آنان در برخواهد داشت.

کليدواژه ها

بازی، روش تدریس، انواع بازی ها، یادیگری فعال، تحلیل محتوا

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • تاثیر ویژگیهای شخصیتی والدین بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت آموزش ریاضی در مدارس و دانشگاه ها و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان و دانشجویان
  • جایگاه ماشین حساب در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی: فرصت‎ها و چالش‎ها
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]