تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
Content analysis of game-based teaching methods in elementary school mathematics books
نویسندگان :
راضیه نوروزی ( موسسه آموزش عالی تابناک )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های تدریس بربازی در کتاب های ریاضی دوره ابتدایی می باشد. روش این پژوهش از نوع تحلیل محتوای کمی بوده است. که از طریق بررسی صفحات آموزشی معلمان در فضای مجازی اینستاگرام این تحلیل ها اجرا شد. و هم چنین در جهت بررسی میزان کارایی روش های تدریس مبتنی بر بازی از روش پدیدارشناسی و مصاحبه استفاده شد. که از جمله یافته های این پژوهشموازد ذیل است: روش تدریس مبتنی بر بازی از جمله روش هایی است که پویاست و روش های متنوعی را از بازی های حرکتی، فکری و نمایشی ... در برمی گیرد. در صفحات شخصی معلمان بازی های دست ورزی، نمایشی و حرکتی در تدریس ریاضی استفاده شده بود. بیشترین بازی های مورد استفاده بازی های دست ورزی بود که در پایه های پایین تر استفاده شده و در پایه های بالاتر معلمان از بازی های آموزشی کمتر استفاده کرده اند. که معلمان استفاده از روش تدریس مبتنی بر بازی را موجب یادگیری سریعتر و ازطریق زبان کودک دانسته اند که منجر به یادگیری مهارت های مختلف نیز می شود و آموزشی تعاملی و آسان را برای آنان در برخواهد داشت.کليدواژه ها
بازی، روش تدریس، انواع بازی ها، یادیگری فعال، تحلیل محتواکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.