پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم

tasir basteye khaghaneh
نویسندگان :

حلیمه گرگیج ( دبستان شاهد ) , زینب الهامی ( دبستان شاهد ) , سعید افشار ( دبستان گومی در )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تدریس بستهی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شاهد شهرستان ایرانشهر بوده است روش تحقیق نیمه آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون –پس‌آزمون با گروه گواه استفاده گردید حجم نمونه متشکل از ۶۰ نفر دانش‌آموز که 30نفر آن‌ها گروه آزمایش و ۳۰نفر گروه گواه بوده و با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای سنجش در این پژوهش شامل آزمون هوش ریون، آزمون توانمندهای عمومی (معلم ساخته) و آزمون عملکردی (معلم ساخته) بوده است ابتدا محقق برای همتا سازی و همگنی دو گره از نتایج آزمون هوش ریون و آزمون توانمندهای عمومی استفاده کرده است. بستهی خلاقانه که شامل ۷ آیتم می‌باشد طی ۴ جلسه توسط معلم برای گروه آزمایش اجراشده است و آزمون عملکردی برای بررسی میزان پیشرفت تحصیلی مفاهیم موردنظر استفاده‌شده و داده‌ها با استفاده از روش کواریانش تجزیه‌وتحلیل گردیدند نتایج نشانگر تأثیر مثبت این بستری خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط مفاهیم موردنظر در دانش آموزان داشته است

کليدواژه ها

تشخیص، طول، سطح، حجم، پایه ششم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حلیمه گرگیج , 1401 , تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
  • آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]