تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
tasir basteye khaghaneh
نویسندگان :
حلیمه گرگیج ( دبستان شاهد ) , زینب الهامی ( دبستان شاهد ) , سعید افشار ( دبستان گومی در )
چکیده
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تدریس بستهی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شاهد شهرستان ایرانشهر بوده است روش تحقیق نیمه آزمایشی و از طرح پیشآزمون –پسآزمون با گروه گواه استفاده گردید حجم نمونه متشکل از ۶۰ نفر دانشآموز که 30نفر آنها گروه آزمایش و ۳۰نفر گروه گواه بوده و با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای سنجش در این پژوهش شامل آزمون هوش ریون، آزمون توانمندهای عمومی (معلم ساخته) و آزمون عملکردی (معلم ساخته) بوده است ابتدا محقق برای همتا سازی و همگنی دو گره از نتایج آزمون هوش ریون و آزمون توانمندهای عمومی استفاده کرده است. بستهی خلاقانه که شامل ۷ آیتم میباشد طی ۴ جلسه توسط معلم برای گروه آزمایش اجراشده است و آزمون عملکردی برای بررسی میزان پیشرفت تحصیلی مفاهیم موردنظر استفادهشده و دادهها با استفاده از روش کواریانش تجزیهوتحلیل گردیدند نتایج نشانگر تأثیر مثبت این بستری خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط مفاهیم موردنظر در دانش آموزان داشته استکليدواژه ها
تشخیص، طول، سطح، حجم، پایه ششمکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:حلیمه گرگیج , 1401 , تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.